    From: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Date: Tue, 31 May 2005 12:46:18 +0200
    <d7dq6c$c08$3@opal.futuro.pl> <b...@b...oledzki.info>
    <d7etm2$p7t$1@opal.futuro.pl> <r...@b...oledzki.info>

    McCartney <m...@p...onet407.pl> pisze:
    > Wszyscy na pl.soc.prawo czytajcie uważnie, bo
    > Andrzej Lawa pisze
    > Logika? Nie wiem, ja nie potrafię żadnej logicznego uzasadnienia
    > dla rozcinania znaleźć. Można powiedziec, że jest to sprytny sposób,

    Logika jest taka, że każdy okrąg jest lokalnie prostą.
    Dlatego rondo można potraktować jako ciąg skrzyżowań
    (tyle, że jest tam cykl). Dlatego nie skręca się z lewego pasa
    w prawo, natomiast wszystkie inne kombinacje są IMHO dopuszczalne.
    Zgodnie zresztą z taką logiką przepisy definiują sposób sygnalizowania
    skręcania na rondzie (tylko przy zjeździe kierunkowskaz w prawo).
    Wystarczy sobie wyobrazić rondo duże, np. Starzyńskiego w W-wie.
    Są tam 3 duże WYZNACZONE pasy, a średnica tego ronda to jakieś
    50+ metrów (w związku z czym obwód to ok. 300-400 metrów).
    Przepisy nie zabraniają też jazdy w kółko po rondzie, dowolnym z tych
    pasów.

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to