    From: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Date: Mon, 30 May 2005 13:12:59 +0200

    KrzysiekPP wrote:

    > Tam jest mowa o skrecie w lewo. A na rondzie skrecasz wylacznie w prawo
    > ;-)))

    nie upieram się...
    wydaje mi się, że rozumiem
    (zaraz ktoś napisze, że nie)

    ale,

    jeśli dwie drogi krzyżują się "normalnie" to nikt się nie burzy, że
    skręca w lewo, bo wjeżdża w drogę poprzeczną, w lewo i już.
    jeśli na tej drodze postawimy "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" to nawet
    instruktor nie powinien wydać polecenia "proszę skręcić w lewo", bo to
    jest niemożliwe (za postami wcześniej)
    a jednak wszyscy na rondzie "skręcają w lewo" zgodnie z zasadą, jak coś
    jest niemożliwe to znajdźcie mi kogoś, kto o tym nie wie :)))

    ale zgadzam się i powoli dojrzewam,(właściwie to chyba już dojrzałem)
    nie raz można spotkać skrzyżowanie, gdzie aby skręcić w lewo, należy
    skręcić w prawo na następnym skrzyżowaniu i objechać kawałek

    może tylko mały zgrzyt powstaje, gdyż jak tylko zgaduję,
    intencją znaku "ustąp pierwszeństwa" przed wjazdem na "rondo" _mogło_
    być "puste rondo" - zjeżdżający "first", jak "nikogo" nie ma, możesz
    wjechać, więc hipotetycznie opcja "zapchane rondo" nie ma racji bytu,
    w obecnym stanie prawnym, nie ma przeszkód, by taki stan powstał,
    zaś przy odrobinie "uprzejmości i sprawności" można gościa przewieść po
    wewnętrznym pasie kilka razy...

    dziś też jechałem po "rondzie", z większą uwagą,
    jak zmienia się sytuacja, gdy oznaczenie poziome (linia przerywana)
    "prowadzi" pas w stronę jednego z wyjazdów, a nie "robi kółka" (rondo
    wokół szerokie na dwa pasy, ale nie wszędzie wymalowane na około)???

    przepraszam, że coś mi "zgrzyta" :)
    --
    regent...
    (...)