    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kłopotliwa umowa - pomocy!
    Date: Thu, 6 Mar 2003 23:40:15 +0100

    "Zosia" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b48fou$hov$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > mam następujący problem:
    > pracodawca zapłacił za szkolenie, ale zażądał podpisania zobowiązania, że
    > w wypadku zerwania współpracy z winy pracownika przed upływem dwóch lat
    > pracownik
    > pokryje koszty szkolenia. Praca polega na prowadzeniu kursów, które
    > moge prowadzić tylko u niego (wcześniej zażądał podpisania umowy o
    > niekonkurencji). Niestety, pracodawca nie chce podpisać umowy o pracę.
    > Niektóre kursy prowadzę na umowę o dzieło, a niektóre "na gębę". W związku
> [...]

    Tak, proporcjonalnie do czasu jaki "nie wytrzymałaś". Czyli jeżeli został ci
    rok, to musisz zwrócić połowę.
    Ale:
    tak by było, gdyby to była umowa o pracę.
    tutaj można się ślizgać, bo co to znaczy zerwać współpracę w przypadku umów
    zleceń, które po prostu mają swój początek i koniec. I są następne, albo ich
    nie ma.
    Gotowość do współpracy, to ty możesz deklarować, ale np. odmawiać
    podpisywania kolejnych umów, do czasu wywiązania się z płatności, a na
    "gębę" to przecież nic nie musisz prowadzić.
    Ciężko tu mówić o zerwaniu współpracy, jeżeli "pracodwca" nie proponuje ci
    podpisania kolejnej umowy. Przdcież "chętna" to ty nadal jesteś. To on nie
    chce współpracować.
    Dobry prawnik by się przydał.