    Subject: Re: klient z buska.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <qc1dgr$tv1$1@node2.news.atman.pl>
    <5ce447dd$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ce46101$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 22 May 2019 06:26:41 +0200

    W dniu 21.05.2019 o 22:33, J.F. pisze:

    > No - "techniczni" w telewizji chyba zostali :-)

    A wiesz, że wcale nie - są na umowach śmieciowych. A potem jak ktoś nie
    wykazywał odpowiedniego stopnia służalczości wobec nowej koncepcji to...

    > Kiedys nawet to oficjalnie uregulowano w urzedach - jedne stanowiska,
    > wysokie i wysoko platne,  sa z partyjnego nadania,
    > na innych chcemy fachowcow, niezaleznych od aktualnej wladzy, i nazywamy
    > ich Sluzba Cywilna.
    >
    > PiS i to pogwalcil.

    NIe tylko to. Skala zniszczeń jest naprawdę ogromna. Ludzie sobie nie
    zdają sprawy ile czasu zajmnie posprzątanie tego. Tu nawet nie chodzi o
    wymianę tych ludzi, których oni powsadzali, bo to się odbędzie dokładnie
    na tej samej zasadzie i będzie prostszą częścią. Odbudowanie armii, w
    miarę niezależnej telewizji, wyciągnięce z ruiny wojska, które zostało
    praktycznie rozbrojone i zastapione pospolitym ruszeniem. odbudowanie
    zaufania do policji (a całkiem nieźle sobie radzili w tej kwestii zanim
    zostali przemianowani na kulonów), ogólnie podstawowego zaufania
    obywateli do państwa i zasypanie podziału na dwa plemiona, odbudowanie
    pozycji w UE to zadanie na więcej niż dekadę pewnie. Spora częśc tego po
    prostu nie widzi, bo dopóki jesteśmy na ogólnoświatowej górce to "Polska
    rośnie w siłę, a ludziom się żyje dostatnie".

    > I ciekaw jestem - uznal, ze za dlugo PO przyjmowala "swoich", uznal, ze
    > starzy nie pasuja do nowych zadan dobrej zmiany,
    > czy po prostu skok na kase na wszystkich frontach - od premiera do
    > sprzataczki.

    To ostatnie. Z tym, że nie tyle na kasę, co po prostu na państwo.
    Poprzednio można było to zaobserwowac za AWS, choć w mniejszym stopniu.
    Oczywiście żadna władza nie była wolna od takich działań, ale ci
    przebijają wszystko.

    > Katolicka rodzina duza, duzo etatow trzeba ?

    Zdziwisz się, ale wydaje mi się że spora część robi to dla idei. Kiedyś
    u mnie w liceum kilkoro moich znajomych było zaangoażowanych w jakiś
    ruch społeczny republika czy coś takiego - Olszewski i te sprawy. Oni
    uważali, że cel uświeca środki a państwo po prostu należy zdobić, i
    obywateli trzymać za mordę, utrzymując ich w pozycji względnego
    dobrobytu, żeby przykrą konieczność głosowania na właściwych czynili.
    Już wtedy mi to troszkę narodowym socjalizmem zalatywało. Teraz ci
    ludzie dorośli...