    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 19 Aug 2002 13:51:07 +0200
    Sender: news14 <n...@i...rzeszow.tpsa.pl>
    From: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>
    Subject: Re: kilka zakreconych pytan - legalnosc programow

    > te
    > Kontrolerzy przyłażą z policją a ta może grzebać nawet w osobistym plecaku
    > (podejrzenie popełnienia czynu zabronionego).

    Rewizja osobista - tylko podejrzenie PRZESTEPSTWA co nie jest tym samym co
    "popelnienie czynu zabronionego"

    > komputerze
    > Zapomnienie hasła nie jest w naszym kraju (na razie) karane. Więc możesz
    tak
    > powiedzieć i nic Ci nie zrobią. Ale będzie to uznane za odmowę współpracy
    > (Twojej przeciwko Tobie - ;)) ) i spowoduje najprawdopodobniej zajęcie
    > sprzętu razem z ważnymi danymi i to na dość długi czas w celu sprawdzenia.

    Dokladnie. Zaleznie od tego CO jest bardziej kosztowne - sprzet czy kara -
    oplaca sie to badz tez nie.
    Zwyczaj (przestrzegany w niektorych firmach) nakazuje tworzenie
    cotygodniowej kopii bezpieczenstwa istotnych danych, kopii wynoszonej z
    firmy.
    Na wypadek pozaru, wlasciwie, ale... :-)

    > Jeśli zasób sieciowy (w tym wypadku dysk, folder, wolumin, część drzewa,
    > kontener itp. znajduje się FIZYCZNIE poza lokalem firmy i stanowią cudzą
    > własność to mogą Ci skoczyć (ale z podaniem haseł - jw.).

    Dokladnie.

    > ?
    > dysków

    Ma prawo, rewizja w firmie oznacza rewizje w firmie.

    Michal
    (tez nie prawnik, tylko programista)