  • Data: 2009-02-08 11:43:31
    Temat: Re: kawaler?/żonaty? jak to sprawdzić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gmm98b$734$1@news.wp.pl...
    > "ktp" <k...@a...net_spam_won> wrote in message
    > Najprościej to znaleźć pielęgniarkę, która w swojej pracy ma dostęp do
    > bazy PESEL. Poprosić o wpisanie danych sprawdzanego gościa i tam
    > wyskoczą dane dotyczące jego stanu cywilnego:). Należy jednak pamiętać
    > o 5-cio dniowym czasie zgłoszenia zawarcia związku małżeńskiego przez
    > księżula w przypadku wzięcia ślubu kościelnego:)

    1) Nie wiem, czy którakolwiek pielęgniarka pracująca w zawodzie ma dostęp
    do bazy PESEL. Nie przychodzi mi do głowy powód, z którego miała by mieć
    ona dostęp do takich danych.

    2) Bara PESEL sama w sobie akurat nie zawiera danych o stanie cywilnym.
    Takie dane zawierają poszerzone bazy, tzw. Terenowe Bazy Danych obejmujące
    pojedyncze województwa.

    3) Te dane w bazach są w zakresie stanu cywilnego mocno niekompletne.
    Przyczyn tego jest wiele, ale przede wszystkim:

    - wzięcie ślubu poza granicami kraju - te dane znajdą się dopiero po
    zgłoszeniu przez samego zainteresowanego;
    - wzięcie ślubu na terenie innego województwa - wówczas teoretyczne dane
    powinny być, ale w praktyce często bywa, że danych nie ma;
    - wzięcie ślubu przed którymś tam rokiem, w którym do baz zaczęto
    wprowadzać te dane - starsze osoby mają często tylko podstawowe wpisy z
    danymi bez dodatkowych rekordów; niby powinno to być prostowane przy
    wydawaniu nowych dowodów, ale ...;
    - część osób wstępuje w związki małżeńskie, które są po prostu
    nierejestrowane przez USC - przykładowo osoby narodowości romskiej czasem
    otrzymują ślub od miejscowego wójta i tego nie znajdziesz w oficjalnych
    zbiorach; prawo kanoniczne Kościoła Katolickiego przewiduje również
    zawarcie tajnego ślubu i nie wiem jak to się ma do przepisów prawa aktów
    stanu cywilnego.
    - czasem dochodzi do przekłamania na linii USC - urzędy gminy i z jakiegoś
    powodu dane te nie przepływają w ogóle, albo ujawniane są ze znacznym
    opóźnieniem;

    i pewnie jeszcze z tuzin innych powodów, że w praktyce te dane nie są do
    końca pewne.