  • 1. Data: 2006-07-10 11:59:59
    Temat: kasiążeczka mieszkaniowa ...
    Od: "Laskar" <l...@N...onet.pl>

    jestem posiadaczem książeczki mieszkaniowej w której moi rodzice dawno temu
    uskładali mi tak zwany pełny wklad na mieszkanie ... - jest to kwota 36000
    zl (po denominacji 3,60 :))
    Ponieważ jestem aktualnie na kupnie mieszkania - pasowałoby mi jakies
    pieniądze z tego przy okazji uzyskać ... z tym ze w banku PKO - ktory się
    tymi operacjami zajmuje powiedziano mi że to bedzie kwota ok 2 tyś zł - więc
    nie ma się to nijak do "pełnego wkładu" :)

    ... słyszałem natomiast że to mozna jakos zaskarzyć do sądu - i w ten sposób
    wygrywając sprawę dostać kilka razy więcej - czy ktoś coś wie na ten temat
    ... a sprawy tego typu podobno się raczej wygrywa

    czy ktos coś wie bardziej konkretnego na ten temat ?? bo do mnie dochodza
    tylko jakieś takie - "coś-ktoś-komuś-podobno ..."

    R.

  • 2. Data: 2006-07-10 12:35:57
    Temat: Re: kasiążeczka mieszkaniowa ...
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Laskar napisał(a):
    > ... słyszałem natomiast że to mozna jakos zaskarzyć do sądu - i w ten sposób
    > wygrywając sprawę dostać kilka razy więcej - czy ktoś coś wie na ten temat
    > ... a sprawy tego typu podobno się raczej wygrywa

    nie można

    KG

  • 3. Data: 2006-07-10 12:47:32
    Od: "Laskar" <l...@N...onet.pl>

    > nie można
    jakieś szczegóły ?? bo kolejny kolega mi mówi ze widział jakis program w TV
    że ludzie w ten sposób robią ...

    R.

  • 4. Data: 2006-07-10 13:04:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Laskar napisał(a):
    > jakieś szczegóły ??

    wkład na książeczce mieszkaniowej, to kwota na rachunku bankowym, a
    sądowa waloryzacja takich należności jest wyłączona
    o dopuszczalności waloryzacji książeczek mieszkaniowych orzekał
    (negatywnie) sąd najwyższy

    > bo kolejny kolega mi mówi ze widział jakis program w TV
    > że ludzie w ten sposób robią ...

    nie pomyliło się komuś z polisami?

    KG

  • 5. Data: 2006-07-10 14:54:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8tjdc$sdl$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

> [...]
    > waloryzacja takich należności jest wyłączona
    > o dopuszczalności waloryzacji książeczek mieszkaniowych orzekał
    A premia gwarancyjna?

    Jotte

  • 6. Data: 2006-07-10 14:58:40
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    prosze zapoznac sie z ustawa z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w
    spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych
    oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych Dz.U.2003.119.1115

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-07-10 15:59:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > A premia gwarancyjna?

    a premia nie jest liczona według ustalonego wzoru?

    KG

  • 8. Data: 2006-07-10 16:06:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > a premia nie jest liczona według ustalonego wzoru?
    Chyba jest. Wartość książeczki skłąda się z nast. elementów:
    - zrewaloryzowany wkład,
    - procenty (też zrewaloryzowane)
    - premia gwarancyjna (jeśli dostarczy się dowód przeznaczenia kwoty na cele
    mieszkalne).
    Mogę być nieścisły, bo robiłem to jakiś czas temu, ale to były całkiem spore
    pieniądze, na pewno nie jakieś ochłapy typu 2k.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-07-10 22:52:24
    Od: "Olo" <O...@s...lodz.pl>

> [...]
    > sądowa waloryzacja takich należności jest wyłączona
    > o dopuszczalności waloryzacji książeczek mieszkaniowych orzekał

    czy mógłbyś podać szczegóły?

    Pozdrawiam,
    Olo

  • 10. Data: 2006-07-11 03:29:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Olo napisał(a):
    > czy mógłbyś podać szczegóły?

    art.13 ustawy z 28 lipca 1990 r. o zmianie ustawy kodeks cywilny

    KG