  • 1. Data: 2004-09-05 21:16:27
    Temat: kanał plus i ściąganie długów po 7 latach
    Od: "KOSA" <k...@n...pl>

    Witam.
    Mam następujący problem;
    Jakieś 7 lat temu byłem posiadaczem dekodera kanał plus. Po chyba roku
    użytkowania i pogorszeniu oferty programowej kanału zrezygnowałem, opłaciłem
    należności i oddałem dekoder.
    I teraz po 7 latach otrzymałem pismo od jakiejś firmy windykacyjnej że
    jestem winny tej stacji 60 złotych tytułem nieopłaconego abonamentu.
    Niestety nie jestem w stanie stwierdzić, czy ich roszczenia są zasadne, bo
    nie mam już rachunków za tamten okres.Podejrzewam, że zapłaciłem, ale...
    I druga sprawa; przez ten czas (czyli te 7 lat) nie otrzymałem od kanał plus
    żadnej informacji o tym, że im z czymś zalegam, żadnego ponaglenia, nic.
    Czy nie jest przypadkiem prawnie wymagane uprzenie powiadomienie dłużnika o
    fakcie należności?? Trochę mi to śmierdzi naciąganiem. Zresztą kolega miał
    podobny przypadek z nimi, ale nie pamiętam jak się skończyło.
    Pieniądze nie są duże, bardziej chodzi o zasady i o to, żebym za kolejne 7
    lat nie dostał następnego zawiadomienia(swoją drogą niezły bajzel muszą mieć
    w tym k+).
    Czy ktoś ma może jakieś propozycje, jak tę sprawę ugryźć??Zapłacić? może
    jest ktoś kto się takimi rzeczami zajmuje, poradzi. Tylko kto??

    Pozdrawiam,

    //RK

  • 2. Data: 2004-09-05 21:20:20
    Temat: Re: kanał plus i ściąganie długów po 7 latach
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "KOSA" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I teraz po 7 latach otrzymałem pismo od jakiejś firmy windykacyjnej że
    > jestem winny tej stacji 60 złotych tytułem nieopłaconego abonamentu.
    [...]

    Nie reaguj w ogole na ten swistek. To ostatnio modny sposob naciagania.
    Jesli wdasz sie w jakakolwiek korespondencje, moze sie ona przedluzac.
    Naleznosc, nawet jesli istniala, jest juz dawno przedawniona.

    marekz

  • 3. Data: 2004-09-05 21:20:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    KOSA wrote:
> [...]
    > Czy ktoś ma może jakieś propozycje, jak tę sprawę ugryźć??Zapłacić? może
    > jest ktoś kto się takimi rzeczami zajmuje, poradzi. Tylko kto??

    np. Federacja Konsumentów albo miejski/powiatowy rzecznik konsumentów
    tak ogólnie - bez względu na zasadność, roszczenie przedawniło się po 3
    latach od chwili wymagalności, a więc obecnie nie może być skutecznie
    przymusowo dochodzone przed sądem

    KG

  • 4. Data: 2004-09-05 21:32:42
    Od: "piszczyk_dino" <p...@t...pl>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > //RK
    > Ponieważ roszczenie dotyczy działalności gospodarczej przedawnia się po
    trzech latach. Ja prowadzę teraz podobną sprawę. Jest ona połączona ze
    sprawą o oszustwo. Dekoder jest obecnie w posiadaniu policji czy
    prokuratury, ale to nie jest istotne. Cyfra coś zaczęła bąkać o przekazaniu
    sprawy do egzekucji. Rzucali się bardzo więc zażądałem podania sygnatury
    wyroku, ponieważ zamierzam wnieść alternatywnie sprawę o pozbawienie go
    klauzuli wykonalności /strona nie wiedziała o takim wyroku/ lub
    postępowaniem przeciwegzekucyjnym. Wskazałem, że lepiej jak zapomną o
    sprawie ponieważ narażą się na koszty sądowe i zastępstwa procesowego.
    Skutek zdjęli dekoder ze stanu gościa. I jest spokój.

  • 5. Data: 2004-09-05 21:34:09
    Od: "KOSA" <k...@n...pl>

    Dzięki za info; trochę mnie to podbudowało:)
    Ale znalazłem jakiś przepis, który mówi, ze przedawnienie następuje po 10
    latach;
    http://um.warszawa.pl/v_syrenka/konsumenci/kodeks-2.
    htm
    jak na to patrzeć?Czy te przepisy dotyczą mojej sprawy??
    //RK

  • 6. Data: 2004-09-05 21:37:04
    Od: "piszczyk_dino" <p...@t...pl>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > //RK
    >
    > A napisz do nich pismo, że poinformujesz prokuraturę i w związku z tym
    prosisz o podanie adresu firmy. Z tego co wiem na ich pismach jest jedynie
    adres skrytki pocztowej. A adres potrzebny jest Tobie do ustalenia która
    Prokuratura będzie właściwa miejscowo. Odczepią się od razu. I oczywiście
    pismo wyślij listem zwykłym. A i jeszcze jedno pismo zapewne dostałeś listem
    zwykłym. Wszystko co jest wysłane listem zwykłym może służyć, o ile jest z
    miękiego papieru, do podtarcia pewnej części ciała. A oni robią taki myk,
    aby wymusić przyznanie się do powstania zaległości i wtedy mogą pomimo
    upływy terminu przedawnienia próbować dochodzić roszczenia w reżimie prawa
    cywilnego.

  • 7. Data: 2004-09-05 22:02:43
    Od: "KOSA" <k...@n...pl>

    Dzieki.Teraz już wiem, jak działać dalej. I chyba nie skorzystam z
    promocji(jeżeli wpłacę do 9 września, zrezygnują od ustawowych
    odsetek -70parę złotych,hehe).
    I haraczu też nie będzie(o, nawet sobie kupiłem browara na to konto:))
    Tylko kurcze, ciekawe ilu dało i da się naciągnąć. No i na jakiej podstawie
    takie kanty są możliwe?

    pozdrawiam,

    //RK

  • 8. Data: 2004-09-06 02:00:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KOSA wrote:

    > I haraczu też nie będzie(o, nawet sobie kupiłem browara na to konto:))
    > Tylko kurcze, ciekawe ilu dało i da się naciągnąć. No i na jakiej podstawie
    > takie kanty są możliwe?

    Na jakiej podstawie? Zasad Zaboru.

    Konkretnie Zasady 231: "Każdej minuty rodzi się naiwniak, bądź pierwszym
    który go znajdzie." ;->

    PS: naucz się poprawnie cytować...

  • 9. Data: 2004-09-06 08:34:56
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> naskrobał/a w news:chfvum$hva$1@news.onet.pl:

> [...]
    > przedawniło się po 3 latach od chwili wymagalności, a więc obecnie
    > nie może być skutecznie przymusowo dochodzone przed sądem

    A jeśli było dochodzone przed sądem 5 lat temu?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    The Death Star Project was our last, best hope for peace...

  • 10. Data: 2004-09-06 13:03:04
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Goomich wrote:
    > A jeśli było dochodzone przed sądem 5 lat temu?

    No cóż, zakładam że pytający podał wszystkie szczegóły...

    KG