    From: mira<t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jeszcze jedno pytanie ...
    Date: Tue, 28 Dec 2004 15:18:48 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    użytkownik JOHNSON napisal :

> [...]
    --->Tak, będzie miała znaczenie w zakresie zdolności procesowej
    twojego ojca.
    Przeczytaj art. 548 kpc i następne oraz art. 65 kpc.

    Witaj
    znalezione na "predce" w necie, bo KPC nie posiadam .

    Art. 548.

    § 1. Jeżeli ubezwłasnowolniona ma być osoba pełnoletnia, sąd może
    na wniosek uczestnika postępowania lub z urzędu, przy wszczęciu lub
    w toku postępowania, ustanowić dla niej doradcę tymczasowego, gdy
    uzna to za konieczne dla ochrony jej osoby lub mienia.

    § 2. Przed ustanowieniem doradcy tymczasowego należy wysłuchać
    osobę, która ma być ubezwłasnowolniona.

    § 3. Postanowienie o ustanowieniu doradcy tymczasowego staje się
    skuteczne z chwilą doręczenia go osobie, która ma być
    ubezwłasnowolniona.

    <ciach> w myśl art. 65 par. 2 kpc, zdolność do czynności procesowych
    (zdolność procesowa) osób fizycznych zależy od ich zdolności do
    czynności prawnych. Zdolność procesową mają tylko osoby fizyczne
    posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. Pełną zdolność do
    czynności prawnych nabywa się z chwilą uzyskania pełnoletności, a
    można jej zostać pozbawionym przez tzw. ubezwłasnowolnienie.
    <ciach>

    To co ja mam w takiej sytuacji zrobic??? :(((((
    Moze dodam mala charakterystyke osoby, od ktorej chcialabym te
    nieszczesne alimenty ...
    Moj tata jest chory na schizofrenie paranoidalna od ponad 10 lat . Od
    kilku lat nie dosc, ze nie chce sie leczyc ( chodzi do lekarzy ale nie
    chce zazywac przepisywanych dawek lekow ), to na dodatek jego pasja
    stalo sie "PRAWO" . Studiuje kodeksy , szuka w nich luk prawnych , po
    czym zabiera sie za pisanie pism do przeroznych instytucji ...Nawet nie
    wiemy ile spraw sadowych rozpocząl. Ubezwlasnowolnienie mogłoby byc
    szansa na zatrzymanie tej lawiny procesow, oskarzen i donosow (
    skarzy nie tylko najblizsza rodzine ale i inne osoby, ktore stanely na
    jego drodze i w jakis sposob mu "podpadly", czyli np : lekarzy,
    sedzow, adwokatow etc . ).
    Co ja mam zrobic w takiej sytuacji? Bo rozumiem , ze prawnie wyglada
    to conajmniej beznadziejnie :( Jest jakies sensowne wyjscie z takiej
    sytuacji?
    Dodam , ze proces o ubezwlasnowolnienie z pewnoscia nie skonczy sie
    szybko ( mimo iz w tej chwili lekarz wyznaczony przez sad orzekl o
    jego niezdolnosci do samodzielnego kierowania wlasnym zyciem ), bo
    tata wpadl na "genialny" pomysl i zlozyl "ladne pisemko" ,ze osoba (
    czyli moj brat), ktora zlozyla wniosek o jego ubezwlasnowolnienie, nie
    ma wogole zdolnosci prawnej ( czy jak to sie powinno nazywac ) w tym
    kierunku , gdyz JEGO ZDANIEM , MOJ BRAT NIE JEST JEGO SYNEM!!!!
    Dla mnie jest jasne , ze to co robi i jak mysli moj tato jest wynikiem
    nieleczonej choroby ale wiem rowniez, ze tym samym uruchamia
    kolejna machine badan, ktore beda ustalaly autentycznosc
    ojcostwa ...Paranoja totalna i nie mam pojecia jak sie w tym wszystkim
    poruszac :(

    pozdowionka
    i dziekuje za chec pomocy
    mira