  • 1. Data: 2009-01-12 19:29:47
    Temat: jest juz naruszenie prawa czy nie ma i co z tym fantem ..dalej
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    WItam
    Jakiś kilka dni temu, centrum windykacyjne jedej z firm ubezpieczeniowych
    przysłąlo pismo w którym informuje mnie o wystąpieniu zaległości (podaje
    kwotę) w oplacie ubezpieczeniowej samochodu który rzekomo posiadam
    posiadam. Sęk w tym iz pojazdu tego nie mam i nigdy nie mialem (tej marki i
    o podanych numerach rejestracyjnych). Po telefonie zobowiązano sie sprawe
    wyjasnić. Kolejna rozmowa w dniu dzisiejszym niczego nowego nie wniosla.
    Nadal, wg nich, jestem posiadaczem tegoż auta.
    Z uwagi na to iz w pismie podane sa dokładne moje dane osobowe i początek
    mojego pesela (pierwszych sześć cyfr sie zgadza - reszta nie) poszedłem sie
    dowiedziec co mam z tym fantem zrobić, czy czasmi ktoś nie wykorzystal
    moich danych w jakimś celu.
    DOwiedzialem sie iż nie ma przestępstwa a ono zrodsziloby sie dopiero wtedy
    gdybym zaplacił. Ja uwazam jednak iz w takiej sytuacji mozna by mowić o
    wyłudzeniu a nie probie wyludzenia, ktora wg mnie juz miala miejsce.

    Podobno (tak mnie poinformowano w towarzystwie) ja juz jedna ze skladek
    zaplaciłem a zaleglosci powstaly juz poźniej.

  • 2. Data: 2009-01-12 19:54:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xxxx" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podobno (tak mnie poinformowano w towarzystwie) ja juz jedna ze skladek
    > zaplaciłem a zaleglosci powstaly juz poźniej.

    Na Twoim miejscu udał bym się do najbliższej jednostki Policji z tymi
    dokumentami. Nie wykluczone, że ktoś posiadający Twoje dane zarejestrował
    na Ciebie samochód, który następnie sprzedał. Robią tak często prywatni
    importerzy samochodów w obawie przed tym, że Urząd Skarbowy ich namierzy za
    prowadzenie działalności gospodarczej. Nie kupowałeś ostatnio samochodu za
    granicą, ale za pośrednictwem polskiego pośrednika?

  • 3. Data: 2009-01-12 20:16:20
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 12 styczeń 2009 roku (poniedziałek) gdy o godz. 20:54, wszystkim znany
    *Robert Tomasik* napisał(a):

> [...]
    > prowadzenie działalności gospodarczej. Nie kupowałeś ostatnio samochodu za
    > granicą, ale za pośrednictwem polskiego pośrednika?

    No włąsnie byłem na policji i to tam mi powiedziano.. ze niby przestępstwa
    nie ma. Zdziwiło mnie to wiec pytam was. Nie chciano mi spradzic czy ten
    samochód z obcymi rejestracjami jest zaresjestrowany na mnie (nie
    intersowala mnie odpowiedx na kogo tylko czy na mnie) zaslaniając sie
    ochroną danych osobowych. Dla mnie bzdura ale tak usłyszałem

  • 4. Data: 2009-01-12 20:18:09
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    *Robert Tomasik* napisał(a):

> [...]
    > prowadzenie działalności gospodarczej. Nie kupowałeś ostatnio samochodu za
    > granicą, ale za pośrednictwem polskiego pośrednika?

    Odp na zapytanie.
    Nie kupowałem za pomopca posrednia.. ale o ile sobie pzrypominam to przy
    telefonie do tego TU powiedziano mi iz nabylem go za sprawa jakiegos
    pośrednika.

    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

  • 5. Data: 2009-01-12 20:23:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > intersowala mnie odpowiedx na kogo tylko czy na mnie) zaslaniając sie
    > ochroną danych osobowych. Dla mnie bzdura ale tak usłyszałem

    Jakiego przestępstwa? oszustwa nie ma oczywiście. Ale czy ktoś sprawdził,
    czyją własność ostatecznie ten samochód stanowi i czy czasem w przeszłości
    nie stanowił Twojej, choć o tym nie wiesz. W wolnej chwili podejdź tam
    jeszcze raz i poproś o rozmowę kogoś z pionu Przestępczości Gospodarczej.
    Temat jest delikatny i wymaga po prostu dokonania kilku sprawdzeń.

  • 6. Data: 2009-01-12 20:25:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Nie kupowałem za pomopca posrednia.. ale o ile sobie pzrypominam to przy
    > telefonie do tego TU powiedziano mi iz nabylem go za sprawa jakiegos

    No i masz potwierdzenie moich podejrzeń. :-) Nie Ty pierwszy i licz się z
    tym, że ostatecznie może się okazać, że tych samochodów było na Ciebie
    więcej zarejestrowane.

  • 7. Data: 2009-01-12 20:29:48
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 12 styczeń 2009 roku (poniedziałek) gdy o godz. 21:23, wszystkim znany
    *Robert Tomasik* napisał(a):

> [...]
    > jeszcze raz i poproś o rozmowę kogoś z pionu Przestępczości Gospodarczej.
    > Temat jest delikatny i wymaga po prostu dokonania kilku sprawdzeń.

    Dzięki. POwiedz mi jeszce jedno. Pojazd ma rejestracje (ta jaka wskazlo mi
    TU w piśmie) z innego województwa. Czy wydzial w ktorym rejestruje sie
    pojazdy w moim miescie powiniem cos miec odnotwane iz ja mam (mialem ten
    pojazd) czy też moze byc tak iz bedzie on figurowal na mnie na
    rejestracjach z innegoi województwa.
    Pzdr

  • 8. Data: 2009-01-12 20:44:29
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 12 styczeń 2009 roku (poniedziałek) gdy o godz. 21:25, wszystkim znany
    *Robert Tomasik* napisał(a):

    > No i masz potwierdzenie moich podejrzeń. :-) Nie Ty pierwszy i licz się z
    > tym, że ostatecznie może się okazać, że tych samochodów było na Ciebie
    > więcej zarejestrowane.

    Rozumiem. Odpowiedz mi jeszce na moje pytanie..powyzej tj z 21.29.48

  • 9. Data: 2009-01-12 20:47:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > pojazdy w moim miescie powiniem cos miec odnotwane iz ja mam (mialem ten
    > pojazd) czy też moze byc tak iz bedzie on figurowal na mnie na

    Bardzo dziwne, bo w znanych mi wypadkach nie bawiono się w zmianę adresu
    zamieszkania. Za dużo z tym kłopotu, a i spora szansa, że się sprawa wyda.
    Co do posiadania informacji, to od kilku lat mam Centralną Ewidencję
    Pojazdów i kierowców, więc wszyscy widzą rejestracje wszystkich pojazdów. Z
    tym, ze nie umiem Ci powiedzieć, jakie uprawnienia ma wydział komunikacji
    oraz czy Ci udzieli takiej informacji. Policja zresztą również Ci takiej
    informacji nie udzieli, natomiast dokona we własnym zakresie sprawdzenia.
    Najprostsze sprawdzenie, to ustalenie do kogo rzeczony pojazd należy. Bo
    może się okazać, ze przypadkowo jest zbieżność imienia i nazwiska oraz daty
    urodzenia. Mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe.

  • 10. Data: 2009-01-12 21:12:47
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 12 styczeń 2009 roku (poniedziałek) gdy o godz. 21:47, wszystkim znany
    *Robert Tomasik* napisał(a):

> [...]
    > może się okazać, ze przypadkowo jest zbieżność imienia i nazwiska oraz daty
    > urodzenia. Mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe.

    Dla mnie tez to wszystko jest dziwne. Zbieznosc imienia i nawiska (raczej
    wykluczam z uwagi na rzadkie nazwisko) a juz zupelnie wykluczam dodatkową
    zbieznośc daty urodzenia