    From: "mirell" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jest działalność ,czy jej nie ma?
    Date: 19 Sep 2003 10:49:04 +0200

    > Coś dziwna ta sprawa.
    > Podaj może więcej szczegółów np. w jakich okolicznościach nastąpiło
    > wyłączenie z ubezpieczeń. Postaram się jutro coś na ten temat
    > dowiedzieć.
    >
    > --
    > Sławek
    > gg:1397619
    > JID: k...@c...pl
    WITAM!
    Już wyjaśniam ,swoją działalność rozpoczełam 10.10.02,będąc w 9 miesiącu ciąży
    (miała ona polegać na zbieraniu zleceń przez internet,jestem grafikiem)
    dokonałam wszystkich formalności,wpisy,sklatkiZUS,regon .Nie swiadoma tego iż
    mi się przysługują jakieś świadczenia.Ocałej sprawie dowiedzialam się będąc w
    szpitalu jak urodzilam synka od jednej z pacjentek iż mimo tak krótkiego czasu
    (21 dni)należy mi się zasilek macierzynski.Mąż odwiedził więc ZUS no i sam
    potwierdzil iż mam prawo tylko muszą przeprowadzić kontrole.Przyjeli więc
    wnioset,przeprowadzili kontrole ,i doczepili się iż moja działalność nie
    zostala faktycznie rozpocęta bo nie posiadalam rzadnych przychodów.Zdziwili
    mnie tym iż na tej kontroli pytali mnie czy ktoś mnie nie naprowadził,już w
    tedy wiedzialam iż mam całkowitą racje ,złozylam oświadczenie iż po ukończeniu
    macierzyńskiego będę dalej prowadzić dzialalność.Jednak w lutym2003,otrzymałam
    decyzje że nie podlegam ubezpieczeniu i nie przysługuje mi prawo do zasilku ,ja
    jednak zlożylam odwolanie i przekazałam całą sprawę do sądu. ZUS AKTA przekazal
    sądowi dopiero w czerwcu co mial na to 14 dni,gra nie czysto a mnie sę
    czepiają.Jestem ciekawa czy jest to gdzieś zapisane ,ile dni moge nie nieć
    przychodu ,nie wiem juz jak to ująć,prosze o rade .Wiem że mam racje,ZUS sam
    zawiesil na sobie stryczek ,a teraz się wymiguje jak tylko może.