    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jednostronne pozbycie sie wspolwlasnosci (dlugie)
    Date: Tue, 22 Jun 2004 22:15:18 +0200
    Sender: g...@o...pl@195.245.226.66

    janke wyskrobał(a):
    > witam
    > pytanie:
    > czy można jednostronnie pozbyć się współwłasności? wypowiedzieć czy jak
    > inaczej to nazwać...
    >
    > problem jest następujący: wraz z bratem jesteśmy współwłaścicielami domu
    > wraz z niedużym kawałkiem ziemi.
    > z bratem nie układa się najlepiej - nie pozwala od siebie kupić, nie chce
    > też kupić ode mnie połowy. pieniądze dla mnie i wartość domu z ziemią nie
    > stanowią żadnej wartości, cenię sobie spokój i brak kłótni, niesnasek i
    > problemów.
> [...]
    [...]

    Udział we współwłasności można oczywiście zbyć (ale to wykluczasz). W
    opisanej sytuacji chyba najlepiej byłoby darować udział bratu, ale to wymaga
    jego zgody. Wydaje mi się, że brat powinien się zgodzić, chyba że myśli
    jakimiś innymi kategoriami niż większość ludzi... Wtedy wystarczy notarialny
    akt darowizny i po kłopocie.
    Jeżeli brat się nie zgodzi i jesteś zdesperowany, wtedy aktem notarialnym
    zrzekasz się swego udziału i automatycznie obejmuje go gmina, na terenie
    której położona jest nieruchomość.

    --
    Bartek Gliniecki