  • 11. Data: 2005-02-18 11:54:03
    Temat: Re: jazda bez uprawnień
    Od: Roman Gładysz <r...@i...net.pl>

    On Fri, 18 Feb 2005 10:23:36 +0100, "driver" <d...@y...com>
    wrote:

    >Dzie? Dobry
    >
    >Chcia?bym si? dowiedziec czy osoba jad?ca bez prawa jazdy (zabrane wyrokiem
    >s?du za prowadzenie auta po pijaku + wyrok w zawieszeniu) z?apana przez
    >policje np. do rutynowej kontroli otrzyma mandat 500 z? za brak uprawnie? do
    >prowadzenia pojazdów czy te? mo?e ponie?c z tego jeszcze wi?ksze
    >konsekwencje np. przed?u?enie zabrania prawo jazdy lub odwieszenie wyroku ?.
    >Pytanie kieruje raczej do do?wiadczonych w tym temacie policjantów i
    >prawników. Pozdrawiam.

    W przedstawionym stanie faktycznym i prawnym powinno nastapić:
    1. postepowanie karne co do przestepstwa z art. 244 kk czyli
    niestosowania się do orzeczenia sądu
    2. może - a więc nie musi - nastapic postepowanie wykroczeniowe
    (mandat albo sąd grodzki) o wykroczenie prowadzenia auta bez
    uprawnień. Jednakże na podstawie art. 10 §1 k.w. podlega wykonaniu
    surowsza kara.
    3. Przypuszaczam, że zostanie orzeczona kara w zawieszeniu jej
    wykonania albo i mniej dotkliwa.
    4. Co do wykonania uprzednio zawieszonej kary za prowadzeie auta w
    stanie nietrzeźwym to przypuszczam, że nie zostanie zarządzone
    obligatoryjne wykonanie tej kary, bowiem przestepstwo z art. 178a kk i
    244 kk nie są przestępstawmi podobnymi, a ponadto pozostałe przesłanki
    zarządzenia kary nie będą spełnione - to znaczy orzeczenie w kolejnej
    kary pozbawienia wolności. Ponado założyłem tutaj, iż to drugie
    przestepstwo popełniono w okresie próby + 6 miesięcy po niej.
    Nie jest mozliwe przedłużenie orzeczenia zakazu prowadzenia pojazdów.
    Teoretycznie można orzec ponownie nowy zakaz prowadzenia pojazdów.
    Czy moja odpowiedź pozostawia jakieś wątpliwość? Proszę o ewentualne
    dalsze pytania.
    Z pozdrowieniami
    Roman Gładysz

  • 12. Data: 2005-02-18 12:00:14
    Od: Roman Gładysz <r...@i...net.pl>

  • 13. Data: 2005-02-18 12:03:55
    Temat: Re: jazda bez uprawnie
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Roman Gładysz" <r...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    "Ale to już było"-jak śpiewała M. Rodowicz;))

    Pzdr
    Leszek

  • 14. Data: 2005-02-18 14:31:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    driver wrote:
    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > nie odwieszą ale wsadzą na 3 lata ?

    jesli w ogole do sprawy dojdzie to
    nie na 3 lata tylko do 3 lat, co znaczy, ze na pewno nie wiecej niz trzy
    lata. Po drugie jak bedziesz sie grzecznie zachowywal, to dostaniesz w
    zawieszeniu. Jak cie zlapia jeszcze raz to pojdziesz siedziec.

  • 15. Data: 2005-02-18 17:15:05
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > Dzień Dobry
    >
    > Chciałbym się dowiedziec czy osoba jadąca bez prawa jazdy (zabrane wyrokiem
    > sądu za prowadzenie auta po pijaku + wyrok w zawieszeniu) złapana przez
    > policje np. do rutynowej kontroli otrzyma mandat 500 zł za brak uprawnień do
    > prowadzenia pojazdów czy też może ponieśc z tego jeszcze większe
    > konsekwencje np. przedłużenie zabrania prawo jazdy lub odwieszenie wyroku ?.
    > Pytanie kieruje raczej do doświadczonych w tym temacie policjantów i
    > prawników. Pozdrawiam.

    art. 244 K.k. - za nieprzestreniagnie orzeczonego przez sąd zakazu ....
    prowadzenia pojazdów - do 3 lat pozbawienia wolnosci

  • 16. Data: 2005-02-18 19:19:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel Kozik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > art. 244 K.k. - za nieprzestreniagnie orzeczonego przez sąd zakazu ....
    > prowadzenia pojazdów - do 3 lat pozbawienia wolnosci

    Jesteś niesamowicie bystry;))

    Pzdr
    Leszek

  • 17. Data: 2005-02-19 20:17:37
    Od: Rafał \"Cwikus\" Ćwik <j...@k...do.mnie.to.gg.451258.ru>

    Dnia 18 Feb 2005 18:15:05 +0100, Pawel Kozik <p...@n...pl>
    napisał:

    > art. 244 K.k. - za nieprzestreniagnie orzeczonego przez sąd zakazu ....
    > prowadzenia pojazdów - do 3 lat pozbawienia wolnosci

    Czy w k.k. jest wyszczegolnione rowniez, co jest kara za prowadzenie
    samochodu bez prawa jazdy po trzezwemu ? a gdyby obok mnie w tym momencie
    dodatkowo siedziala osoba z prawem jazdy - jej rowniez groza konsekwencje?

    --
    Pozdrawiam - Rafal "Cwikus" Cwik
    Klubowicz WD-40 http://www.mtb.amtra.pl

  • 18. Data: 2005-02-19 21:14:58
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rafał \"Cwikus\" Ćwik" <j...@k...do.mnie.to.gg.451258.ru>
    napisał w wiadomości news:opsmgnznvcs7tzna@cwikebik-a5nwcs.sti.net.pl...
    > a gdyby obok mnie w tym momencie dodatkowo siedziala osoba z prawem
    > jazdy - jej rowniez groza konsekwencje?

    Jeśli byłaby właścicielem auta to również.

    Pzdr
    Leszek

  • 19. Data: 2005-02-19 21:49:25
    Od: Rafał \"Cwikus\" Ćwik <j...@k...do.mnie.to.gg.451258.ru>

    Dnia Sat, 19 Feb 2005 22:14:58 +0100, Leszek <l...@p...fm>
    napisał:

    > Użytkownik "Rafał \"Cwikus\" Ćwik"
    > <j...@k...do.mnie.to.gg.451258.ru> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli byłaby właścicielem auta to również.

    A jesli wlascicielem bylby moj dziadek - czyli osoba trzecia, a tylko
    wspolwlascicielem osoba ktora siedzi w aucie, to rozumiem sytuacja jest
    identyczna?

  • 20. Data: 2005-02-21 02:55:27
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 19 Feb 2005 22:49:25 +0100,
    Rafał \"Cwikus\" Ćwik <j...@k...do.mnie.to.gg.451258.ru> <> screamed:

    Współwłaściciel to też właściciel.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 03:55:00 user up 10529 days, 15:50, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Are you having fun yet?