    From: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jazda bez biletu
    Date: Tue, 29 Jul 2003 23:29:15 +0200

    Olo Kwasniak wrote:
    > Dosc często jestem zaskakiwany - a slyszales o czyms takim jak obrona
    > konieczna? To juz nie będzie zadna niechcącość...

    Bredzisz. Przedpiśca wyraźnie napisał o niekonwencjonalnym zachowaniu
    pasażera, a nie o niekonwencjonalnym sposobie ataku. Nie masz prawa
    stosować obrony koniecznej w takim wypadku.

    Powiem więcej, o ile mi wiadomo, jeśli pasażer Cię zaatakuje, dostanie
    od Ciebie w pysk i zacznie uciekać, to już jest koniec Twojego prawa do
    obrony koniecznej, bo uciekająca osoba, nawet jeśli Cię przed chwilą
    atakowała, nie stanowi dla Ciebie teraz bezpośredniego zagrożenia.

    Z tego co piszesz wynika, że nadużywasz w praktyce obrony koniecznej,
    mimo że nie ma podstaw do powołania się na przepisy jej dotyczące.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński