    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaki adres pozwanego?
    Date: Thu, 23 Aug 2007 18:29:54 +0200

    Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:fakb5m$fkn$1@news.lublin.pl...

    > dodam że klient nie wywiązywał się z płatności :)

    witam!

    według mnie wskaż adres zamieszkania z dowodu osobistego, a pod nim adres
    dla doręczeń - w uzasadnieniu pozwu wskaż, skąd te adresy wynikają i
    dlaczego podajesz adres dla doręczeń
    dla twego pozwu sądem właściwym będzie albo sąd miejsca zamieszkania
    pozwanego, albo miejsca wykonania usługi, albo miejsca płatności za usługę -
    jeżeli pozwany miał uiszczać wynagrodzenie za usługę na twe konto, to sądem
    właściwym może być także sąd miejsca w którym mieści się siedziba banku w
    którym prowadzony jest ten rachunek; do tego właśnie sądu złóż pozew, chyba
    że dla wszystkich przypadków jest to ten sam sąd; do pozwu dołącz wezwanie
    do dobrowolnego spełnienia świadczenia wraz z dowodem nadania go listem
    poleconym, dowód wykonania przez siebie usługi oraz oczywiste - umowę;
    dowodem wykonania usługi może być wystawiona przez ciebie na koniec miesiąca
    faktura VAT; wszystko puść w postępowaniu nakazowym by uzyskać nakaz zapłaty
    stanowiący bez nadawania mu klauzuli wykonalności tytuł do zabezpieczenia
    zasądzonego w nakazie roszczenia; z takim nakazem możesz wtedy od razu,
    zanim pozwany zapłaci lub złoży zarzuty, iść do komornika

    pzdr