  • 1. Data: 2005-10-03 16:00:03
    Temat: jaka wysokosc bezzwrotnej zaliczki...???
    Od: "sKrzeK" <s...@p...onet.pl>

    witam grupowiczów,

    mam pytanie czy istnieje jakiś przepis prawny który ogranicza wysokość
    BEZZWROTNEJ zaliczki??? tzn. czy może ona wynosić np. 50% (lub więcej!!!)
    całej kwoty, czy może jest to przez coś regulowane????

    proszę o pomoc.

    --==sKrzeK==--

  • 2. Data: 2005-10-03 18:56:09
    Temat: Re: jaka wysokosc bezzwrotnej zaliczki...???
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    sKrzeK napisał(a):
    > mam pytanie czy istnieje jakiś przepis prawny który ogranicza wysokość
    > BEZZWROTNEJ zaliczki??? tzn. czy może ona wynosić np. 50% (lub więcej!!!)
    > całej kwoty, czy może jest to przez coś regulowane????

    Przepisu wprost nie ma, ale są przepisy ogólne, na podstawie których
    można by podważać takie postanowienie umowy, szczególnie jeśli jesteś
    konsumentem.
    Musiałbyś napisać coś więcej.

    KG

  • 3. Data: 2005-10-04 16:47:00
    Od: "sKrzeK" <s...@p...onet.pl>

    > Przepisu wprost nie ma, ale są przepisy ogólne, na podstawie których można
    > by podważać takie postanowienie umowy, szczególnie jeśli jesteś
    > konsumentem.
    > Musiałbyś napisać coś więcej.

    to nie jest aż tak ważne żeby berdzo to roztrzącać nie mniej jednak może
    naprowadzisz mnie gdzie szukać "tych ogólnych przepisów" bo chodzi tu o to
    że znajomy dostał taką umowę nie przeszkadza mu tak wysoka 50% bezzwrotna
    zaliczka, ale ja uważałem że są przepisy które to regulują i chiałem mu
    udowodnić.

    --==sKrzeK==--

  • 4. Data: 2005-10-04 21:09:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    sKrzeK napisał(a):
> [...]
    > że znajomy dostał taką umowę nie przeszkadza mu tak wysoka 50% bezzwrotna
    > zaliczka, ale ja uważałem że są przepisy które to regulują i chiałem mu

    Jeśłi jest konsumentem - przepisy kodeksu cywilnego o klauzulach
    niedozwolonych - art.385[1] - 385[3]. A poza tym można by się
    zastanawiać nad przekroczeniem granic swobody umów ze względu na zasady
    współżycia społecznego. Ale to już słabsza podstawa.

    KG

  • 5. Data: 2005-10-09 10:36:09
    Od: "sKrzeK" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > nad przekroczeniem granic swobody umów ze względu na zasady współżycia
    > społecznego. Ale to już słabsza podstawa.

    wielie dzięki za pomoc.przydało sie.

    --==sKrzeK==--