  • 1. Data: 2005-02-25 14:36:10
    Temat: jaka aktualna podst. prawna do "niedotrzymania warunkow umowy"
    Od: "eluh" <e...@w...pl>

    Witam mam prosbe. Moglby mi ktos podac podstawe prawna, ktora chce zawrzec w
    liscie z pytaniem o sposob reklamacji, butow ktore zakupilem niecale 2
    miesiace temu na allegro.
    Chodzi mi o to iz przysluguje mi prawo wymiany na nowe, lub zwrot pieniedzy,
    jesli sprzedawca nie dotrzymal warunkow umowy- w tym przypadku watpliwa
    jakosc i orginalnosc butow "adidas tuscany goodyear"(wg. info producenta
    podeszwy, ktore mi popekaly, sa dodatkowo wzmacniane- stad nazwa
    "goodyear").

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-25 14:45:14
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eluh"

> [...]
    > jakosc i orginalnosc butow "adidas tuscany goodyear"(wg. info producenta
    > podeszwy, ktore mi popekaly, sa dodatkowo wzmacniane- stad nazwa

    a do kogo chcesz wysłać ten list ??

    macso

  • 3. Data: 2005-02-25 14:52:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    eluh napisał(a):

    > Witam mam prosbe. Moglby mi ktos podac podstawe prawna, ktora chce zawrzec w
    > liscie z pytaniem o sposob reklamacji, butow ktore zakupilem niecale 2
    > miesiace temu na allegro.

    Odpal google i wpisz "federacja konsumentow".

    j.

  • 4. Data: 2005-02-25 14:56:50
    Od: "eluh" <e...@w...pl>

    > a do kogo chcesz wysłać ten list ??

    do sprzedawcy- bo chyba taka jest kolej rzeczy prawda?
    bo nie moge chyba wyslac butow bez wczesniejszego zawiadomienia ich o tym?
    mam racje?
    Wiec jaka to podstawa (aktualna- bo nieaktulne znalazlem).

  • 5. Data: 2005-02-25 14:57:08
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    eluh napisał(a):

    > Witam mam prosbe. Moglby mi ktos podac podstawe prawna, ktora chce zawrzec w
    > liscie z pytaniem o sposob reklamacji, butow ktore zakupilem niecale 2
    > miesiace temu na allegro.

    Podstawy prawnej brak. Zakupy na aukcjach internetowych nie podlegają
    przepisom o odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu "niezgodności z umową" z
    wyjątkiem sytuacji, gdy sprzedający to podmiot gospodarczy (podobno)

    > Chodzi mi o to iz przysluguje mi prawo wymiany na nowe, lub zwrot pieniedzy,
    > jesli sprzedawca nie dotrzymal warunkow umowy-

    Nie ma takiego przepisu, który zezwalałby na zwrot pieniędzy w tej sytuacji

    > w tym przypadku watpliwa
    > jakosc i orginalnosc butow "adidas tuscany goodyear"(wg. info producenta
    > podeszwy, ktore mi popekaly, sa dodatkowo wzmacniane- stad nazwa
    > "goodyear").

    Poprosimy o dokładny link do przedmiotowej aukcji i wtedy się oceni gdzie
    jest prawda

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 6. Data: 2005-02-25 15:04:19
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    eluh <e...@w...pl> wrote:

    > Witam mam prosbe. Moglby mi ktos podac podstawe prawna, ktora chce
    > zawrzec w liscie z pytaniem o sposob reklamacji, butow ktore zakupilem
    > niecale 2 miesiace temu na allegro.

    Generalnie USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Dz.U.02.141.1176
    ale sprzedawca musi miec status przedsiebiorcy - co na Allegro wcale nie
    jest pewne.

    Ewentualnie odstapienie od umowy - USTAWA z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny - Dz.U.00.22.271, ale tej z kolei
    nie stosuje siue dodatkowo przy sprzedazy z licytacji [tak mozna traktowac
    czesc aukcji na allegro, innych od KupTeraz].

> [...]
    > goodyear"(wg. info producenta podeszwy, ktore mi popekaly, sa
    > dodatkowo wzmacniane- stad nazwa "goodyear").

    Oj nie tak szybko - nie masz prawa ksztaltucjacego do wyboru tej
    formy reklamacji w pierwszym przypadku, a w gre wchodzic moze jeszcze
    obnizenie ceny lub naprawa.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 7. Data: 2005-02-25 15:24:03
    Od: "eluh" <e...@w...pl>

    > Poprosimy o dokładny link do przedmiotowej aukcji i wtedy się oceni gdzie
    > jest prawda

    oto link, prosze o komentarz:)
    ale mysle ze 500 transakcji w rok chyba zobowiazuje do zalozenia DG, bo w
    przeciwnym razie powinien sie zainteresowac US, nieprawda?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-02-25 15:27:40
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eluh"

    > ale mysle

    a ja uważam, że problem w tym że właśnie nie myślisz

    macso

  • 9. Data: 2005-02-25 15:39:01
    Od: "eluh" <e...@w...pl>

    > a ja uważam, że problem w tym że właśnie nie myślisz

    ale burak z Ciebie!- jesli juz tak mamy rozmawiac!
    Jestes dla mnie kretynem, gdyz zadalem kulturalnie ptanie,ale widze ze twoje
    kompetencje ine pozwalaja na odpowiedz stad twoj post.

    Zeganam

    EOT!

  • 10. Data: 2005-02-25 15:47:46
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eluh"

    > ale burak z Ciebie!- jesli juz tak mamy rozmawiac!
    > Jestes dla mnie kretynem, gdyz zadalem kulturalnie ptanie,ale widze ze
    > twoje
    > kompetencje ine pozwalaja na odpowiedz stad twoj post.

    dostałes przynajmniej 5 odpowiedzi w temacie
    i nie wyciągasz wniosków

    a kultury też zero

    EOT

    macso