  • 1. Data: 2003-05-07 10:54:10
    Temat: jak zmusic firme do wystawienia faktury?
    Od: Mariusz Kopeć <m...@o...pl>

    Witam,

    Wynająłem firmę do ułożenia glazury, podłóg, pomalowania
    itd. Chłopaki szybko uwinęli się z robotą, wzięli kasę i...
    No właśnie, po wzięciu kasy z miłych gości zmienili się
    w zwykłych oszustów i krętaczy. Nie chcą wystawić żadnej
    faktury, nie chcą też poprawić paru niedoróbek. Podczas
    rozmów telefonicznych są aroganccy. Nie bardzo mam ochotę
    puścić im to płazem. Zależy mi też na tej fakturze...

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz Kopeć

  • 2. Data: 2003-05-07 10:58:47
    Temat: Re: jak zmusic firme do wystawienia faktury?
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Mariusz Kopeć wrote:

> [...]
    > rozmów telefonicznych są aroganccy. Nie bardzo mam ochotę
    > puścić im to płazem. Zależy mi też na tej fakturze...

    Postrasz doniesieniem do urzędu skarbowego. Jak nie wystawią to
    rzeczywiście poinformuj US - przyniosą w zębach.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-05-07 11:32:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > rozmów telefonicznych są aroganccy. Nie bardzo mam ochotę
    > puścić im to płazem. Zależy mi też na tej fakturze...

    No to teraz musisz powiadomić stosowne organy
    o dokonaniu przestępstwa z art 62 kks
    (180 albo 240 stawek na początek)

  • 4. Data: 2003-05-07 12:35:27
    Od: Mariusz Kopeć <m...@o...pl>

    Jakoś ostatnio cef napisał:

    >No to teraz musisz powiadomić stosowne organy
    >o dokonaniu przestępstwa z art 62 kks
    >(180 albo 240 stawek na początek)

    Dzięki. To już coś... Kto to jest stosowny organ? Jakiś
    wydział US? Jaką to powiadomienie powinno mieć formę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz Kopeć

  • 5. Data: 2003-05-07 20:34:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Policja, Urząd Skarbowy, Prokuratura, Urząd Kontroli Skarbowej, Agencja
    Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Żandarmeria Wojskowa. Generalnie, gdzie byś nie
    przesłał, to najpewniej prześlą do Urzędu Skarbowego zgodnie z art. 134 § 2
    kks. Ostatnio organy preferują ukaranie sprawcy tego mandatem karnym.
    Uznając to za wykroczenie opierają się na tym, że wysokość kwoty podatku nie
    przekracza ustawowego progu. Kiedyś udało mi się udowodnić przed sądem, że
    to błędny tok rozumowania i gość dostał działkę za przestępstwo, ale to już
    temat na osobne opowiadanie.

  • 6. Data: 2003-05-15 10:18:14
    Od: Mariusz Kopeć <m...@o...pl>

    Jakoś ostatnio Robert Tomasik napisał:
> [...]
    >to błędny tok rozumowania i gość dostał działkę za przestępstwo, ale to już

    No niestety. US nie wyraził zainteresowania sprawą. Firma (osoba
    fizyczna) już od dłuższego czasu nie rozlicza czegokolwiek i oni
    nie mają żadnej podstawy nawet żeby tam zadzwonić. :I

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz Kopeć

  • 7. Data: 2003-05-15 15:07:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | No niestety. US nie wyraził zainteresowania sprawą. Firma (osoba
    | fizyczna) już od dłuższego czasu nie rozlicza czegokolwiek i oni
    | nie mają żadnej podstawy nawet żeby tam zadzwonić. :I

    Oni nie mają nigdzie dzwonić!, tylko otrzymawszy powiadomienie wykonać
    prawem przepisane czynności, a zatem w zależności od kontekstu wykroczenie,
    albo przestępstwo skarbowe. Złóż zawiadomienie na piśmie, odczeka 30 dni i
    do wyboru albo pismo do Izby Skarbowej (organ nadrzędny) albo prokuratury o
    niedopełnieniu obowiązków służbowych przez pracownika urzędu - art. 231 kk.
    Sprawa powinna ruszyć "z kopyta".

  • 8. Data: 2003-05-15 22:06:59
    Od: Mariusz Kopeć <m...@o...pl>

> [...]
    >niedopełnieniu obowiązków służbowych przez pracownika urzędu - art. 231 kk.

    Hmmm... no dobra, ale kobitka stwierdziła, że samo pismo to
    dla nich za mało. Ona chce żeby był jakiś dowód, samo moje
    gadanie plus ew. świadkowie to ponoć za mało. Ma rację?

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz Kopeć

  • 9. Data: 2003-05-15 22:31:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Za mało znam sprawę.

  • 10. Data: 2003-05-16 06:19:20
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Mariusz Kopeć wrote:

    > Hmmm... no dobra, ale kobitka stwierdziła, że samo pismo to
    > dla nich za mało. Ona chce żeby był jakiś dowód, samo moje
    > gadanie plus ew. świadkowie to ponoć za mało. Ma rację?

    Nie ma racji