  • 1. Data: 2003-05-07 09:25:28
    Temat: Słupy energetyczne na działce
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Witam wszystkich

    Mam pytanie - do kogo należą stojące na prywatnym terenie słupy
    energetyczne/telekomunikacyjne ?? Gdzie to jest uregulowane (dokładna
    podstawa prawna) ??
    Z góry dziękuje

    .: Cudny :.

    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu
    ser&userid=2416320

  • 2. Data: 2003-05-07 13:34:42
    Temat: Re: Słupy energetyczne na działce
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    Tylko *Cudny* <c...@w...pl>
    w poście mógł wyklepać:
    > Mam pytanie - do kogo należą stojące na prywatnym terenie słupy
    > energetyczne/telekomunikacyjne ?? Gdzie to jest uregulowane (dokładna
    > podstawa prawna) ??
    Telefoniczny: możesz nakazać TPSA, aby usunęli słup. Mi się udało i zabrali.
    Z energetycznym obawiam się, że nie wyjdzie (strategiczne cele, itp?)
    Pozdr

  • 3. Data: 2003-05-07 14:11:56
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Cudny" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich
    >
    > Mam pytanie - do kogo należą stojące na prywatnym terenie słupy
    > energetyczne/telekomunikacyjne ?? Gdzie to jest uregulowane (dokładna
    > podstawa prawna) ??

    co do zasady obowiązuje art. 48 i art. 191 kc, co jest połączone z
    nieruchomoscia
    to stanowi własnośc własciciela nieruchomości,
    ale w odniesieniu do słupów i tym podobnych instalacji
    mamy odstępstwo od tej zasady ogólnej opisane w art. 49,
    który stwierdza, że takie urządzenia wchodza w skład
    przedsiębiorstwa sieciowego.

    pzdr,
    JarekM

  • 4. Data: 2003-05-07 18:13:01
    Od: "adam" <m...@g...pl>

    >temat ten był wałkowany, poszukaj w archiwum.Dodam /nie znam podstawy
    prawnej/,że sprawę o słupy telekomunikacyje wygrala przed Sądem mieszkanka w
    Krakowie. Artykuł na ten temat ukazał się w Rzeczpospolitej, ja natomiast po
    paru latach korespondencji z telekomunikacją otrzymałem odszkodowanie za
    położoną linię.Z tego co mi wiadomo problem /prawny/ z telekomunikacją jest
    mniejszej wagi niż z energetyką.
    Istotne też jest kiedy postawiono .
    pozd.