    From: "PabloGT" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak walczyc ze spamem
    Date: Tue, 6 Feb 2007 10:25:55 +0100

    Użytkownik <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:eq88ed$m72$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Dosc czesto otrzymuje rozne oferty handlowe. Nie chodzi mi o spam "kup
    > wiagre,
    > poczuj sie lepiej" ale np. o oferty czy to z jakichs katalogow, ksiazek
    > telefonicznych, magazynow branzowych itp. Pisza konkretni ludzie, znane
    > firmy.
    >
    > Problem w tym, ze nie rozumieja slowa "nie".
    >
    > Wiec stworzylem sobie taki tekscik, i licze, ze pozwolicie mi go
    > doszlifowac,
    > aby tego typu szablon mozna bylo wyciac i wkleic w odpowiedzi na
    > przysylane
> [...]

    Ja mam taki tekscik troche z neta troche z glowy ale dotyczy on tych
    "znanych" firm:

    Szanowni Państwo!

    Chciałbym Państwa poinformować iż rozsyłając tę ofertę, łamiecie polskie
    prawo. Nawet jeśli umieścicie dostarczony przez sprzedawcę bazy tekst,
    odwołujący się do ustawy o ochronie danych osobowych.

    Masową wysyłkę, którą Państwo wykonaliście złamała przynajmniej kilka zasad
    obowiązujących w sieci.

    Proponuję zapoznać się z podstawowymi zasadami (i przykładami łamania tych
    zasad) pod adresem:
    http://nospam-pl.net/standard.php

    Jeśli nie chcecie Państwo stanąć w jednym szeregu z handlarzami pornografią,
    oferującymi powiększanie penisów, czy 'łańcuszki' i 'piramidy finansowe',
    proponuję zapoznać się z powyższymi zasadami i przygotować kolejną kampanię
    reklamową, bez narażanie się na ośmieszenie.

    Jeśli nadal nie rozumiecie Państwo, jak traktowana jest Wasza przesyłka,
    proponuję zapoznanie się z artykułem http://nospam-pl.net/manage.php który
    dotyczy właśnie listy mailingowej i tego, czym jest tak naprawdę.

    Założę się, że handlowiec, który sprzedał Wam bazę danych, użył 'mocnego
    argumentu' w stylu: "Procent odpowiedzi wynosi ok 1%. Jeśli więc roześlecie
    10 000 maili, zyskacie 100 nowych klientów". Ja proponuję popatrzeć na to w
    ten sposób: to nie prawda, że zyskujecie 1% klientów. Tak naprawdę tracicie
    99%.

    Proponuję zwrócić firmie jej bazę, zażądać zwrotu pieniędzy i
    zadośćuczynienie za utratę prestiżu i wiarygodności z powodu okradania
    klientów przy pomocy masowej wysyłki.

    Oświadczam również, że nie wyrażaliśmy zgody na publikację adresu e-mail w
    żadnej bazie uzytej do masowego rozsyłania spamu. Mając na względzie ten
    przypadek, zakupiona baza zawiera nielegalnie pozyskane adresy. Wszelkie
    dalsze próby użycia naszego adresu do spamowania, spotkają się z
    natychmiastową reakcją do najostrzejszych form, pojegających na
    forwardowaniu Państwa spamu do kilku serwerów blacklist włącznie, a gdy
    to nic nie da, złożymy doniesienie do organów ścigania.