    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak ustanowic wspolwlasnosc?
    Date: Sat, 18 Oct 2003 17:09:49 +0200
    Sender: l...@o...pl@80.51.57.132

    Użytkownik "Taras" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.bp23ej.2au.helmsman@taras.fdns.net...
    > On Fri, 17 Oct 2003 23:39:26 +0200, NoMAD <l...@o...pl> wrote:
    > >>
    > szczerze mówiąc nie przeszkadzalo by mi to ;), a tak przy okazji, czy
    > jest jakiś inny sposób na współwłasność łączną, czy to jest
    > "zarezerwowane" dla małżonków?

    Generalnie wspolwlasnosc laczna jest "zarezerwowana" dla 2 stosunkow
    prawnych: spolki cywilnej i malzenstwa i jest regulowana przepisami ktore do
    tych stosunkow sie tycza. Np wspolwlasnasc laczna malzonkow- przepisami
    kodeksu rodzinnego i op. a spolka przepisami art 860 kc

    > Mieszkanie spółdzielcze własnościowe, kupowane za nasze wspólne
    > pieniądze, a jedynie z powodu tej nieszczesnej książeczki mieszkaniowej
    > umowa musi byc tylko na mnie.

    Mozesz dokonac zbycia udzialu we wlasnosciowym spoldzielczym prawie
    do lokalu (akt notarialny!) ale twoja luba (ile sie nie myle) powinna zostac
    czlonkiem
    spoldzielni. Jest to warunek nabycia tego prawa. Generalnie Spoldzielnia
    powinna sie zgodzic jesli kandydatka spelnia wymagania statutowe
    spoldzielni.

    > rozumiem, że w przypadku darowizny nie omina mnie koszty, gdzie moge
    > poczytac o stawkach itd.

    Tu nie bardzo sie orientuje. Dowiedz sie w US (podatek) i u notariusza

    pozdrawiam