  • Data: 2017-06-07 15:53:33
    Temat: Re: jak to sie nazywa w jezyku prawnikow
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-06-17 o 03:00, 1634Racine pisze:
    > sytuacje przedstawie abstrakcyjnie, ale b. jasno:
    >
    > 1/zalozmy, ze jest ustanowiony przepis, ktory *nakazuje* administracji
    > panstwowej umozliwienie dowolnej grupie chetnych osob *bezpieczne*
    > przedostanie sie z ladu na b. daleka wyspe na morzu.
    >
    > 2/ pewnego dnia jacys ludzie pisza podanie do administracji panstwa o
    > taka mozliwosc, chca przeplynac na wyspe, ale nie maja zadnego sprzetu,
    > pieniedzy na statek, etc.
    >
    > Administracja wypelnia obowiazek przewidziany prawem - kazdemu
    > przydziela nowiutki materac dmuchany...

> [...]

    Ja bym taki stan rzeczy nazwał "pozorną realizacją obowiązku prawnego".

    Rozumiem, że nie o materace tu chodzi, bo taki materac, by mógł być
    wykorzystany do żeglugi musiał by mieć pierdylion atestów i najpewniej
    znajdzie się przepis karny na autora pomysłu żeglowania przy jego
    udziale. Tak więc ten przykład nie jest do końca szczęśliwy.

    Lepszym byłoby zrealizowanie obowiązku dostarczenia lokalu, poprzez
    wskazanie lokalu nie nadającego się z jakiegoś powodu do zamieszkania,
    albo nadającego, ale niemożliwego do objęcia przez daną osobę.
    Przykładowo 4 piętro bez windy dla inwalidy z narządów ruchu. Niby jest
    mieszkanie, i spełnia warunki ustawowe, ale co mu z niego?