    From: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak sie studiuje prawo w Gdańsku?
    Date: Wed, 6 Nov 2002 21:54:43 +0100

    'Xineh' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:aq926u$abq$1@news2.tpi.pl taką oto treść:

    | Zastanawiam sie caly czas nad wyborem kierunku studiów, mam wielki
    | metlik w glowie, mysle o prawie, najblizej mam do Gdanska, i stad
    | pytanie, czy moze lepiej studiowac w Toruniu?

    Po pierwsze: ZASTANOW SIE CZY ABY NA PEWNO PRAWO CHCESZ STUDIOWAC
    Po drugie: dokladnie sie zastanowilas???
    Po trzecie: przemysl to jeszcze.
    Po czwarte......piate....
    Reasumujac ODRADZAM studiowanie prawa (chyba, ze chcesz byc bezrobotna).

    Jesli jednak dalej chcesz studiowac w Trojmiescie to takie luzne mysli
    wpadly mi do glowy:

    Nie wiem jak teraz, ale jeszcze niedawno w Toruniu byla "sesja ciagla", a na
    UG nie.

    Niestety odpadl IMO duzy argument przemawiajacy za studiowaniem prawa na
    UG - mianowicie przeniesiono wydzial z Sopotu do Gdanska. Niby mala rzecz,
    ale kto sie zrywal z cwiczen albo wykladow na sopocka plaze, ten wie o co mi
    chodzi:-)

    Jakbym mieszkal tak jak Ty w Tczewie, to bym sie jednak zastanawial nad UG.
    Bo przeciez nie bedziesz mieszkac na stancji czy w akademiku (tego akurat
    nie dostaniesz), tylko bedziesz codziennie dojezdzac, co jest dosyc
    uciazliwe. Choc z drugiej strony tansze bedzie utrzymanie. Ja jednak uwazam,
    ze nie jest to prawdziwe studiowanie. Choc Torun to piekne miasto (btw
    slyszalem, ze wydzial z Harmonijki przeniesli na jakies zadupie. Prawda to?)

    Co do poziomu nauczania na UG, to wbrew temu co pewnie niejeden sadzi, nie
    jest tak najgorzej. Wiadomo, ze nie ma na UG duzo profesorow uznanych w
    kraju (jak to jest w mm. Poznan, Krakow, W-wa), ale kadra caly czas rosnie.
    Studiujac prawo na UG mozna tez doglebnie poznac znaczenie terminu "szkola
    gdanska":-)
    Niestety (jak na kazdej uczelni) i tu mozna spotkac sie z "profesorami",
    ktorzy "usiluja" nas do czegos przekonac (zmiana kierunku?:-)).
    Jednak moj przyklad zdaje sie swiadczyc o tym, ze nie przemeczajac sie
    zbytnio, przy "paru" powtorkach mozna jednak te studia skonczyc.
    Zreszta IMO srednio inteligentna osoba (ale sumienna, pracowita i
    systematyczna) spokojnie skonczy prawo (pewnie nie tylko na UG).

    Generalnie polecam, choc po smierci Maxi Kaza, czyli Kazimierza Kruczalaka
    to juz nie jest ta sama uczelnia.

    pozdrowienia i zyczenia "dobrego wyboru"

    ->piotr