    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak się sklada pozew w sądzie ?
    Date: Sun, 6 Apr 2008 17:33:02 +0200

    Użytkownik "Marta" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ftags5$ed7$1@news.interia.pl...
    > poza tym, wypowiedzenie umowy w sensie jej rozwiązanie już chyba nastąpiło?
    > zastanawiam się nawet czy nie miało tu miejsca raczej odstąpienie od umowy. to
    > istotne bo skutki jednego i drugiego trochę sie różnią.
    Możesz mi wyjaśnić? Podpisałem umowę, dałem zaliczkę na materiały. Człowiek
    zakupil je, jak się później okazało niewłaściwe. Zaczął prace. Nie podobało mi
    się tempo prac oraz to, ze zostawia dużo prac nieskończonych i bierze się za
    następne. Przyłapałem go również na próbie wykonywania prac na kacu, znalzałem
    też puszki po piwie w lokalu. Przegiął natomiast w momencie, gdy pijany wtoczył
    się do mnie do mieszkania o 1 w nocy i zaczął się awanturować. Umówiłem się, by
    zabrał rzeczy. Nie zabbrał ich w pierwszym terminie, więc wyznaczyłem drugi,
    ostateczny. Czując ryzyko, że stracu dostęp do nich i będzie mnie musiał szukać,
    by ich odebrać, stawil się i odebrał je. Przyjął, że rezygnuję z niego, ale nie
    dałem mu na piśmie wypowiedzenia.
    Czym różni się w świetle prawa wypowiedzenie umowy od odstąpienia od niej, i
    czym różnią się konsekwencje prawne. Tak naprawdę to można to podciągnąć pod coś
    w rodzaju "zwolnienia dyscyplinarnego". Jak potem policzyłem, gdybym wówczas z
    niego nie zrezygnował, zakres strat byłby jeszcze większy