  • Data: 2007-09-29 19:01:52
    Temat: Re: jak się głupio mogłem czuć...!
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tristan napisał:
    > Lasy? Przecie mnóstwo lasów jest państwowa.
    > A jak idziesz chodnikiem to też uciekasz jak ktoś powie że to prywatny
    > chodnik?

    Uściślijmy jaki chodnik.
    Jeżeli na terenie, który będzie wzbudzał we mnie podejrzenie, że
    faktycznie może być prywatny to tak.

    > Nie. Ale w takim razie taki właściciel może
    > a) uznać że grzybiarze mają prawo łazić tak samo jak po państwowych

    Oczywiście, że może.
    Ale u mnie np są tablice, że teren jest prywatny i jest zakaz wstępu.
    Ba! Teraz jest już nawet ogrodzony, ale myślisz, że to coś zmieniło?
    Dalej włażą, dzisiaj dopadłem dwóch gości i staruszkę, która przebiła
    bezczelnością wszystko co do tej pory usłyszałem.

    > b) ogrodzić

    Nie dość, że to kosztuje to za chwilę będziemy mieli Polskę
    poprzegradzaną - lasy, osiedla, drogi. O to chodzi?
    Czy naprawdę tak trudno uszanować w choćby MINIMALNEJ formie - czyli,
    żeby jej nie niszczyć - cudzej własności?

    > c) rozesłać patrole posiadające odpowiednie dokumenty poświadczające
    > własność

    Kto za to zapłaci?
    I czy jak spotkam gostka w lesie z jakimś papierem to skąd mam wiedzieć
    czy to nie fałszywka?

    Nie czujesz, że dajemy się w ten sposób zwariować?

    > Inaczej to skąd wiem czy to właściciel czy debil czy grzybiarz-konkurencja?

    Ja nie wiem, ale wolę PRZYJĄĆ, że właściciel.
    Choćby właśnie po to, żeby po tym lesie mógł jeszcze ktoś pospacerować,
    a nie odbić się od muru/płotu czy patroli. :(
    Mam przykład z moim lasem - ludzie mieli i drogę i fajne bajoro do
    dyspozycji i fajny las do spacerowania - dziś naliczyłem w nim ponad 20
    gatunków grzybów! - ale tylko... już mieli.
    Bo swoim zachowaniem - śmieceniem (8 ton śmieci wywiozłem), rąbaniem
    drzew na ogniska, ignorowaniem poleceń itd. - doprowadzili do tego, że
    guzik mają. Tak się właśnie skończy dla ludzi olewanie właścicieli lasów
    itd. :(

    pozdrawiam
    Arek

    --