    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak się bronić przed prześladowaniem
    Date: Thu, 9 Jul 2009 10:55:50 +0200

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 00:05:04 +0200, eAleksandra napisał(a):

    > co zrobić, kiedy
    > - ktoś skutecznie zeznaje na naszą szkodę, (gdzieś można się odwołać)?
    > - jest się ofiarą szykanowania i naruszenia nietykalności
    >
    > post: news:h333vs$gpu$1@achot.icm.edu.pl
    > pomóżcie, co zrobić

    Wysłałaś to na regionalne, dlatego przekleję to tutaj:

    znajomą mi osobę stale szykanuje człowiek zamieszkujacy tę samą klatkę kilk
    mieszkaniowej kamienicy
    dziewczyna mieszka sama i doświadcza już z rok nieprzyjemności w rodzaju:
    - unieruchamianie infrastruktury (światło, domofon, 'niespodzianki' w
    piwnicy)
    - próby wyłudzenia piniędzy w ramach wspólnych opłat związanych ze
    wspólnotą
    (w tym także jakiś czas skuteczne)
    - uporczywe próby wpędzania w koszty (sądowe nakazy rodziału isntalacji
    etc - do których oczywiście tak tak ma prawo, tylko w konsekwencji
    dziewczyna od początku zimy nie ma ciepłej wody ani gazu, a teraz jest
    znacznie gorzej - i obawiam sie, że bez pomocy społecznej na początek się
    już nie obejdzie..
    - bezpośrednie jak np. prytrzaśnięcie drzwiami! obrzucenie śmieciami !!!

    Człowiek doszedł do prefekcji w swoim procederze i skutecznie zaskarża
    dziewczynę o różne pomysłowe czyny - a dziewczyna dostaje grzywny.
    Nie obracamy się wśród prawników jak pan sąsiad, - piszę z pytaniem, co
    można zrobić aby się bronić, czy któs jest w mocy wskazać skuteczne drogi
    uporania się z konfliktem? Zeznania na komisariacie (Oliwa) nie odnoszą
    skutku (m. in nagrane przez dziewczynę niektóre czyny sąsiada nie zostały
    uwzględnione w ustaleniu winy... Historia zbyt zgmatwana, bym ją umiała
    dostatecznie rzeczowo streścić, niekórych rzeczy nie wiem czy dobrze pisać,
    jakoś tak to prawo słabo chroni słabego). Potrzebuję pomocy jak pomóc.
    Dodam, że dziewczyna (osoba wykształcona) samodzielnie wychowała
    najdolniejszego ucznia w klasie, jeśli to jest ewentualnie jakiekolwiek
    'świadectwo', iż osoba jest 'społecznie poprawna'. Proszę w miarę
    możliwości
    o _konkretne drogowskazy:
    - jakieś namiary na pomoce społeczne? (najmniej chodzi o pieniądze!, proszę
    o pomoc we wskazaniu jednostki, która pomoże przywrócić naruszone chyba
    podstawowe minimum jakiejś nietykalności i w ogóle niehumanitarne procedery
    'w białych rękawiczkach' (iw całkiem niebiałych, jak nikt nie widzi).
    - media?
    -