  • Data: 2007-10-16 13:09:57
    Temat: Re: jak ominac zachowek
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Samotnik wrote:

    > Czekaj, faktycznie to jest niejasne.
    >
    > Art. 994. § 1. Przy obliczaniu zachowku nie dolicza się do spadku drobnych
    > darowizn, zwyczajowo w danych stosunkach przyjętych, ani dokonanych przed
    > więcej niż dziesięciu laty, licząc wstecz od otwarcia spadku, darowizn na
    > rzecz osób nie będących spadkobiercami albo uprawnionymi do zachowku.
    >

    > I jak rozebrałem to zdanie logicznie, to wychodzi, że faktycznie, tylko
    > darowizny na rzecz spadkobierców lub uprawnionych do zachowku się
    > przedawniają.

    No ja rozebrałem to zdanie zupełnie inaczej: darowizny się przedawniają po
    10 latach, chyba że obdarowany jest spadkobiercą.

    Inaczej mówiąc zdanie "ani dokonanych przed więcej niż dziesięciu laty,
    licząc wstecz od otwarcia spadku, darowizn na rzecz osób nie będących
    spadkobiercami albo uprawnionymi do zachowku." należy wg. mnie czytać:

    "ani takich które są ( (dokonane przed więcej niż dziesięciu laty) AND
    (darowiznami na rzecz osób które nie są (spadkobiercami OR uprawnionymi do
    zachowku) )".

    p. m.