    From: "Renata Gazeta" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak działać z mieszkaniem
    Date: Fri, 26 Nov 2004 20:41:59 +0100

    wiadomości news:co5hun$1mod$3@news2.ipartners.pl...

    > Poczytaj prawo spółdzielcze. Albo się spytaj w danej spółdzielni.

    Zdecydowanie racja. Poczytac prawo spoldzielcze, albo popytac w spoldzielni.
    Moj ojciec czas jakis temu tez chcial na mnie mieszkanie lokatorskie
    przepisac. Spoldzielnia ostatecznie wydala zgode na cala operacje :)
    Zgoda tak zalezy od dobrej woli spoldzielni w zasadziejej zarzadu
    (oczywiscie, jesli jej prawa tego nie zabraniaja - bo moze kazda
    spoldzielnia ma inne prawa - na tym sie akurat nie znam).
    Operacja przeniesienia praw czlonkowskich wiaze sie rowniez z zaplaceniem
    wpisowego do zpoldzielni, iraz wkladu mieszkaniowego, lub przekazaniem
    wkladu mieszkaniowego umowa darowizny (tu klania sie potem US)
    Wysokosc tego wladu jest ustalana prze spoldzielnie na podstawie wyceny
    rynkowej wartosci mieszkania (=rzeczoznawca), stanowi iles tam % tej kwoty
    (u mnie bylo w okolicach 45%)

    pozdrawiam
    Renata