  • Data: 2020-09-30 19:59:37
    Temat: Re: jak dostać odszkodowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f7419d3$0$523$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 30.09.2020 o 06:57, Shrek pisze:

    >Jeszcze takie coś:
    >http://prawo-karne-adwokat.com.pl/oszustwo-ubezpiec
    zeniowe-wyludzenie-odszkodowania-poznan
    >"Związanie umową ubezpieczenia
    >Ustawodawca nie wymaga, aby sprawca rozważanego przestępstwa był w
    >jakikolwiek sposób związany umową ubezpieczeniową, na podstawie
    >której wypłacane jest odszkodowanie. Jakkolwiek celem sprawcy jest
    >uzyskanie odszkodowania, to jednak on sam nie musi być jego
    >beneficjentem. Odszkodowanie mogą w szczególności otrzymać:
    >ubezpieczający (strona umowy - płacący składki), ubezpieczony (osoba,
    >której majątkowi zagraża wypadek) i uprawniony (osoba trzecia
    >uprawniona do odszkodowania). Sprawca może tutaj działać na rzecz
> [...]

    Hm, moze i niewyraznie zapisany ten artykul, ale jednak to "w celu
    uzyskania" jest.
    Jesli dzialaja w porozumieniu, to chyba da sie przypisac wine
    uprawnionemu do odszkodowania.

    A tak bez porozumienia ... tak z dobrego serca wepchnac tesciową pod
    samochod, zeby dostala troche grosza ?
    No moze sie zdarza ...

    Prawo powielaczowe, czy "doktryna tak mowi" ?

    >W praktyce co do zasady sprawcami przestępstwa ubezpieczeniowego są
    >strony umowy ubezpieczenia, co nie oznacza, iż sprawcą nie może być
    >osoba trzecia wywołująca zdarzenie w celu otrzymania odszkodowania
    >przez osobę trzecią, która nie jest stroną takiej umowy.

    Ja bym tam napisal, ze przez czwarta osobe, ale moze specjalnie
    napisali dwa razy trzecia, zeby nie przeginac w interpretacji.
    Albo z zawodowego przyzwyczajenia prawniczego :-)

    >Sprawcą może być każda osoba powodująca zdarzenie, mogące stanowić
    >podstawę do wypłaty odszkodowania, także dla innego podmiotu, nie dla
    >niej samej."

    J.