    From: "Olgierd" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: internet +czytanie korespondencji
    Date: Tue, 30 Sep 2003 20:05:24 +0200

    Wielce Czcigodny Tom ...@f...pl wiadomości
    blbua9$n71$...@a...news.tpi.pl powiedział, że:

    > Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    > przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    > służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    > magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie (...)
    > § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do
    > której nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem
    > podsłuchowym, wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.

    Mam wątpliwość, czy przepis ten da się zastosować, a to dlatego, że z jednej
    strony ustawodawca w 1997 r. znów "nie nadążył" za rozwojem techniki, z
    drugiej - znów był zbyt kazuistyczny. Przepis wyraźnie penalizuje
    "podłączenie do przewodu" albo "przełamanie elektronicznego zabezpieczenia"
    jak też "posłużenie się urządzeniem" a w takim przypadku - jeśli jest to
    sniffer, a gg czy poczta nie jest zabezpieczona - chyba nie dochodzi do
    popełnienia określonego powyżej czynu.

    --
    Olgierd
    "Znajdzie się pała na dupę Bzdurygała"