    From: "Tom" <...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: internet +czytanie korespondencji
    Date: Tue, 30 Sep 2003 14:52:24 +0200

    > których znac jako osoba obca nie może).
    > mam do was takie pytanko czy takie zachowanie jest wykroczeniem/
    > przestępstwen (myśle że tak) jeśli tak to jakie "paragrafy" łamie - chcę
    go
    > postraszyć i co za to grozi (za czytanie prywatnej korespondencji). Czy
    > celowe rozsyłanie wirusów tego typu też jest w pewnum sensie
    > przestępstwem???
    Jesteś pewien że rozsyła wirusy? Podejrzewam raczej, że snifuje
    ("podsłuchuje" sieć) Cięzko jest coś takiegi wykryć.
    W każdym razie masz przepis kodeksu karnegi którego szukasz:

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony w §
    1 lub 2 ujawnia innej osobie.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    burenezo