    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: internet - administracja - przetarg - koncesja
    Date: Wed, 20 Feb 2002 12:55:06 +0100

    t...@w...pdi.net wrote:

    > No nozyk sie w kieszeni otwiera. Skad firma X bedzie wiedziala co jest a co
    > nie jest okablowaniem konkurencji? Instalacje domofonowe (jesli sa) tez beda
    > niszczone? A okablowanie SIA (Sasiedzkie Instalacje Alarmowe) tez?
    > Oczywiscie na kazde okablowanie budynku musi byc wyrazona zgoda jego
    > wlasciciela - instalacje nielegalne nie tylko moga byc ale nawet powinny byc
    > niszczone.

    A kim sa lokatorzy jak nie wlascicielami swoich mieszkan, ulamkowej
    czesci gruntu.
    Po to lokatorzy wykupuja swoje mieszkania aby ochronic swoje prawa jako
    wlasciciela.
    Jezeli we wlasnym domu wlasciciel moze instalowac dowolne instalacje, to
    i moze
    to robic wlasciciel mieszkania w bloku, jezeli tylko instalacja zostala
    wykonana zgodnie z przepisami
    i nikomu nie zagraza.

    Wlasciciel wyrazil zgode, bo lokator jest wlascicielem, zatem instalacja
    jest legalna.
    Administracja jest jedynie administracja a nie wlascicielem.
    Nie ma podstaw do jakiegokolwiek niszczenia czegokolwiek co komus moze
    byc przydatne a ma wartosc
    wieksza od 1 zl.

    > Do zabronienia czegokolwiek potrzebna jest podstawa prawna - czy ja podano?
    > Do niszczenia tez - np. stosowna uchwala.

    Nie mozna podejmowac uchwal sprzecznych z prawem.
    Jezeli wlasciciel mieszkania, zgodnie z przepisami wykonuje instalacje
    do sasiada i nikomu to nie przeszkadza, nie szkodzi, niczym to nie
    grozi,
    to jak w ogole ktos moze sie osmielac taka instalacje niszczyc ?

    Spoldzielnie to forma zorganizowania wlascicieli w celu ochrony
    wspolnych interesow tych wlascicieli.

    Czyli uprawnienia spolzielni moga byc wykonywane jedynie gdy chroni
    interes wlasciciela,
    a nie ten interes narusza.

    Spoldzielnia nie moze narzucic lokatorom przebudowy okien i drzwi na
    okragle i nie moze podejmowac uchwal sprzecznych z interesem choc
    jednego lokatora, ktore prowadza do zniszczenia jego wlasnosci.

    W zakresie instalacji obowiazuje prawo budowlane.