  • 1. Data: 2008-08-23 22:39:49
    Temat: intercyza przedmałżeńska czy jakaś inna opcja ?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    mam taki dylemat: jestem z dziewczyna i byc moze za jakis czas skonczy
    sie to stalym, formalnym zwiazkiem. ona dysponuje ziemia budowlana, ja
    dysponuje mieszkaniem i mam troche oszczednosci - mysle o tym aby
    sprzedac mieszkanie (albo wziac niewielki kredyt i dolozyc oszczednosci)
    i zbudowc dom na jej dzialce - jaki istnieje najbardziej bezpieczny
    wariant przed slubem lub po slubie, aby ta "inwestycja" w razie
    nieudanego zwiazku nie byla utopieniem pieniedzy (majatku) - zarowno z
    mojej strony jak i mojej partnerki (roznie to w zyciu waszak bywa) -
    chodzi o uczciwe zabezpieczenie interesow obu stron.

    czy to jest w ogole wykonalne ?

  • 2. Data: 2008-08-23 22:48:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik news napisał:
    [..]
    > czy to jest w ogole wykonalne ?

    Nie.
    Ale tak czy siak intercyza to dziś podstawa.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-08-23 23:44:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli zbudujecie dom na działce dziewczyny, to dom będzie stanowił jej
    własność. Niezbyt to dobre dla Ciebie rozwiązanie. Ja widzę następujące
    rozwiązania:

    1) Dziewczyna obecnie, czy już po ślubie zgodna daruje Ci 50% rzeczonej
    działki. Wspólnym sumptem wznosicie tam domek. Jeśli by się coś nie
    powiodło, to stanowi on Waszą współwłasność

    2) Kupujesz od dziewczyny za posiadane środki połowę działki, a potem
    wspólnie budujecie dom. Skutek taki sam, jak wyżej.

    2) Zawieracie przed notariuszem (w tym wypadku koniecznie) umowę, w której
    nieruchomość zostaje na Twoją rzecz obciążona jakąś służebnością osobistą.
    Załóżmy prawa do zamieszkania we wspólnym domu.

    Trzeci sposób jest zdecydowanie bardziej skomplikowany i "wybudowany".
    Trzeba by było pomyśleć nad odpowiednim zabezpieczeniem Twoich praw.
    Uważam, że dwa pierwsze są o wiele lepsze.

  • 4. Data: 2008-08-24 04:42:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
    > Użytkownik news napisał:
    > [..]
    >
    > Nie.

    tak.
    kupic ziemie i postawic na swoim za swoje.
    przed slubem najlepiej.

  • 5. Data: 2008-08-24 04:43:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > 1) Dziewczyna obecnie, czy już po ślubie zgodna daruje Ci 50% rzeczonej
    > działki. Wspólnym sumptem wznosicie tam domek. Jeśli by się coś nie
    > powiodło, to stanowi on Waszą współwłasność

    jak cos jest wspolne to jest niczyje.
    potem trzeba sie kopac, zeby to podzielic.

    > 2) Kupujesz od dziewczyny za posiadane środki połowę działki, a potem
    > wspólnie budujecie dom. Skutek taki sam, jak wyżej.

    i problemy tez. ani to jego ani to jej

> [...]
    > Trzeba by było pomyśleć nad odpowiednim zabezpieczeniem Twoich praw.
    > Uważam, że dwa pierwsze są o wiele lepsze.

    j.w.

  • 6. Data: 2008-08-24 07:25:04
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > byla utopieniem pieniedzy (majatku) - zarowno z mojej strony jak i mojej
    > partnerki (roznie to w zyciu waszak bywa) - chodzi o uczciwe

    Jest - odkupić połowę działki i budować wspólnie na wspólnej działce. Co
    więcej, nawet po zawarciu małżeństwa budowa na jej działce pozbawiłaby cię
    znacznie praw do majątku przy rozwodzie.