  • Date: Fri, 17 Oct 2003 02:31:22 +0200
    From: AlekS <aloiz@fraza_antyspamowa.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: historia czerwonej ośmiornicy w czarnej todze

    Dnia 17.10.2003 01:02 d...@c...pl:
    > Czy w sytacjach podobnych do Twojej są jakieś rady (środki działania) inne niż
    > naiwne, tj. skuteczne ?

    Wybacz określenie "naiwne". Wszelkie środki prawne w prawa obronie
    zasługują na najwyższy mój szacunek i ubolewam w ich wątpliwą
    skuteczność w obliczu patologii Wymiaru Sprawiedliwości.

    > Też na codzień walczę z takim, a nie innym polskim wymiarem (nie)sprawidliwości,
    > i z wdzięcznością nauczę się jak można to skutecznie robić.

    Wystarczyłoby stosować prawo równe dla wszyskich. Kradzieże, morderstwa,
    wyłudzenia sądowe powinny być rozpatrywane tak samo jak inne zbrodnie,
    inaczej będą popełniane w jego majestacie - ludzie to nie anioły.

    Choć nie mam aż tak
    > negatywnego obrazu polskiej temidy ("zbrodnicze" brrrr),

    Może nie zamordowała ona tylu ludzi jak radziecka, ale jednak sporo
    ludzi poszło bezpodstawnie do piachu z sali sądowej.
    Tak samo i dziś - może nie kradnie się tyle na wokandzie ile samochodów
    na ulicach, ale mnie chamsko i skutecznie okradzino po raz drugi
    wyrokiem bez oglądania się na 100%-towe dowody pierwszej kradzieży.(brrrrr)
    Wykluczenie myśli, że zbrodniarze nigdy nie ubierają tóg sędziowskich
    nie polega na prawdzie, a co na niej niepolega i sprawiedliwość niepomaga.

    to generalnie uważam
    > ją za zwyrodniałą. Staram się jednak, w odróżnieniu od Ciebie, nie frustrować
    > się. (Denerwoać się, to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych).

    Im coś jest bardziej tragiczne, jest tymbardziej komiczne. W tej sprawie
    płakałem ze śmiechu, a śmiech to podobno zdrowie.

    I mam
    > wiarę, że można coś zmienić na lepsze w Tej naszej polskiej sprawiedliwości.
    > Naiwniak? Cóż kropla drąży skałę.

    Napewno można, ale nie kroplą - także nie skałą.
    Jedynie co uzdrowić może naszą Temidkę - to Prawda.

    Może to naiwne, ale życzę nam wiary w skuteczność Twoich metod
    --
    /\
    /``\lex