  • 1. Data: 2006-01-10 15:32:49
    Temat: handelek bez zezwolenia
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    wiecie moze jaka kara za to grozi?
    wiecie taki handelek drobnica ze stolika na targu,

    dziekowanko z goreczki

    alojzy

  • 2. Data: 2006-01-10 16:40:56
    Temat: Re: handelek bez zezwolenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    slonzok62 [###s...@a...de.###] napisał:
    > witanko
    > wiecie moze jaka kara za to grozi?
    > wiecie taki handelek drobnica ze stolika na targu,
    > dziekowanko z goreczki

    W praktyce mandat karny skarbowy do 1600 zł lub mandat karny 500 zł /
    wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego.

  • 3. Data: 2006-01-10 19:21:03
    Temat: mandat skarbowy i wniosek o ukaranie?
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witam

    jak wyzej
    czyli obydwie te sankcje razem rozumiem?
    dzieki

    alojzy

  • 4. Data: 2006-01-10 21:09:35
    Temat: Re: mandat skarbowy i wniosek o ukaranie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    slonzok62 [###s...@a...de.###] napisał:

    > czyli obydwie te sankcje razem rozumiem?

    Teoretycznie mogą być razem. Ale to rzadki przypadek. Z reguły idzie
    się w kierunku wykroczenia skarbowego i poucza o normalne.

  • 5. Data: 2006-01-10 23:57:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > W praktyce mandat karny skarbowy do 1600 zł lub mandat karny 500 zł /
    > wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego.

    Za co?? Handlować sobie można większością rzeczy bez zezwolenia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 6. Data: 2006-01-11 01:22:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Johnson napisał(a):
    > Za co?? Handlować sobie można większością rzeczy bez zezwolenia.

    Nie chodzi tu o to, że czymś nie można handlować bez zezwolenia a o to,
    że handel ten prowadzi się w miejscu niedozwolonym, np. na chodniku, bez
    pozwolenia gminy, czy bez uiszczenia opłaty targowej, czy... itp.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-01-11 09:05:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Nie chodzi tu o to, że czymś nie można handlować bez zezwolenia a o to,
    > że handel ten prowadzi się w miejscu niedozwolonym, np. na chodniku, bez
    > pozwolenia gminy, czy bez uiszczenia opłaty targowej, czy... itp.

    To może rozumiem mandat, ale postępowanie karne skarbowe, za co?

  • 8. Data: 2006-01-11 09:07:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Johnson wrote:

    > To może rozumiem mandat, ale postępowanie karne skarbowe, za co?

    Prowadzenie niezarejestrowanej działalności gospodarczej?

  • 9. Data: 2006-01-11 10:15:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq napisał(a):

    > Prowadzenie niezarejestrowanej działalności gospodarczej?

    Rejestracja działności gospodarczej to nie zezwolenie.

  • 10. Data: 2006-01-11 10:24:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Johnson wrote:

    > Rejestracja działności gospodarczej to nie zezwolenie.

    Tylko tak pechowo sie składa, że w większości wypadków taki co ustawia
    stolik tam gdzie nie można, zazwyczaj nie rejestruje także działalności
    i nie opłaca z niej podatków. Więc postępowanie karne skarbowe jest
    całkiem na miejscu.
    Zreszte zajrzałem do oryginalnego postu. Tam jest mowa o stoliku na
    targu. Więc wogle nie może być mowy o żadnym zezwoleniu. Wystarczy
    zgłoszenie DG (chyba że rolnik to nie trzeba) i opłata targowa.