eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja producenta › Re: gwarancja producenta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.g
    azeta.pl!not-for-mail
    From: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja producenta
    Date: Sun, 15 Feb 2004 19:12:42 +0100
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 57
    Message-ID: <c0occq$qks$1@inews.gazeta.pl>
    References: <c0jca1$1uh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.210.16.254
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1076868314 27292 81.210.16.254 (15 Feb 2004 18:05:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Feb 2004 18:05:14 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <c0jca1$1uh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol1
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624
    Netscape/7.1 (ax)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:194302
    [ ukryj nagłówki ]

    usedom wrote:
    > wysłałem ten list na forum konsumenckie,

    tam był nieco inny...

    > ale może na tej liście wcześniej uzyskam radę

    pewnie tak :))

    > moja sprawa jest dość skomplikowana. kupiłem monitor ze sklepu
    > internetowego, sprzedawca podał że monitor jest objęty gwarancją producenta.
    > Pytanie: czy to znaczy że jest zwolniony ze wszystkich obowiązków wobec
    > mnie?.

    w zasadzie nie... choć jak wynika z tego co napisałeś dalej nie jesteś
    konsumentem, więc rękojmię mozna było wyłączyć. Jeśli jednak to nie
    nastąpiło, to sprzedawca odpowiada na zasadach określonych w kodeksie
    cywilnym.

    > Monitor okazał się mieć wadę sprzętową a oprócz tego nie miał karty
    > gwarancji producenta ani kabla sieciowego. Odesłałem wieć monitor do
    > sprzedawcy i ten (serwis reklamacyjny) twierdzi (po upływie 14 dni podczas
    > których dzwoniłem kilka razy dowiadjąc się że należy czekać na dostawę tych
    > monitorów, a po 14 dniach ewentualnie bedą konsultować ze mną inne wyjścia)
    > wiec serwis twierdzi że "właściwie" to mają oni podstawę do nieuznania
    > reklamacji z podowu dostarczenia niekompletnego sprzętu. I że jest to w
    > mojej gestii aby wyjaśnić sprawę (z działem handlowym) braku karty
    > gwarancyjnej.

    trochę mają rację... jeśli nie dostałeś dokumentu gwarancyjnego, to nie
    masz gwarancji (art.577 kc)

    > 14 dnia roboczego od wysłania im monitora na pytanie kiedy
    > moje roszczenia zostaną załatwione dostaję odpowiedz: nie wiadmo.
    > Intuicyjnie zdaje sobie sprawę że wszystkie te dane z prawnego punktu
    > widzenia świadczą na moją korzyść,

    nie za bardzo... nie wiadomo jakie są warunki gwarancji

    > związku z tym zastanawiam się czy nie wejść, przy braku jakiegoś
    > zdecydowanego i konkretnego sygnału od sprzedawcy na drogę sądową.

    Przede wszytkim proponowałbym skorzystać z upranień przysługujących Ci z
    tytułu rękojmi (jeśli takie są) - przynajmniej będzie wiadomo jaki masz
    prawa. Zażądaj więc wymiany monitora (art.561 kc) albo, co może nawet
    lepsze, od razu odstępuj od umowy (art.580) i żądaj zwrotu pieniędzy.
    Sprzedawca może jednak pieniędzy nie zwrócić jeśli niezwłocznie wadę usunie.

    > I jeszcze
    > tylko na koniec dodam, że monitor ten służyć miał mojej pracy (mam podpisana
    > umowę o dzieło na konkretny termin wykonania) a jego brak może spowodować
    > niewywiązanie się z tej umowy.

    To zażądasz odszkodowania...

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1