  • 21. Data: 2006-04-21 11:13:02
    Temat: Re: gwarancja- na rok czy dwa lata?
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 21 Apr 2006 12:48:38 +0200,
    stern <s...@p...pl> screamed:

    > Wybacz, ale Twoja retoryka dalece przekracza moje możliwości pojmowania.
    > W szczególności bez znajomości art. 4 ust. 1 omawianej ustawy (a tego
    > pytający nie zna - jak się zdaje), nie widzę żadnego związku między tym,
    > komu przysługuje roszczenie, a tym na kim spoczywa ciężar dowodu.

    E tam. Zauważyłeś w pierwszym akapicie
    <e2adn3$5pr$3@atlantis.news.tpi.pl>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 13:12:38 user up 10953 days, 1:07, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    My father taught me to work; he did not teach me to love it. -- A. Lincoln

  • 22. Data: 2006-04-21 11:16:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kruk at work napisał(a):
    > a który to artykuł?
    >
    > nie mogę namierzyc odpowiedniego zapisu

    art.6 kodeksu cywilnego

    KG

  • 23. Data: 2006-04-21 11:57:47
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    chlopie ale jestes ciezki
    maszynka sie spie... z twojej winy a nie winy sprzedawcy
    reklamacja uwzgledniona zostala 1 rok przez producenta na fizyke. ty po 1,5
    roku chcesz stwierdzic ze towar nie jest zgodny z umowa?a co w nim
    niezogdnego ?
    kupisz samochod po 10 latach cos sie spiepszy to samo bedziesz chcial
    zrobic?korzystalas zepsules to teraz rob na swjo koszt a nie kombinuj bo i
    tak n iewygrasz

  • 24. Data: 2006-04-21 13:12:03
    Od: stern <s...@p...pl>

    bartek napisał(a):
> [...]
    > kupisz samochod po 10 latach cos sie spiepszy to samo bedziesz chcial
    > zrobic?korzystalas zepsules to teraz rob na swjo koszt a nie kombinuj bo i

    wiesz,
    jeśli udowodni, że immanentną cechą takich maszynek jest wytrzymałość co
    najmniej 5-letnia, to ma szanse :)

  • 25. Data: 2006-04-21 14:34:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    stern napisał(a):

    > wiesz,
    > jeśli udowodni, że immanentną cechą takich maszynek jest wytrzymałość co
    > najmniej 5-letnia, to ma szanse :)

    No ale wtedy udowodni że towar jest niezgodny ze statystyką, a nie z umową.

    p. m.

  • 26. Data: 2006-04-22 15:35:22
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kruk at work wrote:
    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    > Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) ?
    >
    > tylko zapomniał Ci powiedzieć, że przez ostatnie 1,5 roku to Ty masz
    > udowodnić, że towar był niezgodny z umową w chwili wydania.
    >
    > a który to artykuł?

    Art. 8 ust. 1.

    -------------------+
    -------------------+

  • 27. Data: 2006-04-23 00:40:03
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > KC Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu
    > tego
    > wywodzi skutki prawne.
    >
    > Nie bardzo rozumiem co mam udowadniać, że maszynka nie działa, że nie
    > minęły dwa lata od zakupu ( mam paragon)?

    Udowodnic ,ze sprzet byl niezgodny z umowa w MOMENCIE ZAKUPU. To nie jest
    dowod,ze sie zepsula w momencie zakupu przeciez dzialala i korzystales z
    niej rok.

    Masz pewna mozliwosc,idziesz do sklepu reklamujesz z ODPOWIEDZIALNOSCI
    SPRZEDAWCY "na pale" - jezeli bedzie jelen to przyjmie bez zadania
    udowodnienia. W ciagu 14 dni musisz dostac odpowiedz w jaki sposob
    reklamacja bedzie zalatwiona - mozliwe ,ze dostaniesz odmowe , ale czasem
    sie zdarza , ze serwis "dla swietego spokoju" naprawi ew. usunie jakas
    seryjna usterke. Jezeli po 14 dniach nie dostaniesz odpowiedzi to reklamacja
    musi zostac rozpatrzona pozytywnie.
    Jezeli jednak sprzedawca bedzie sprytniejszy i przyjmie bez udowodnienia lub
    dostaniesz zwrot z zadaniem udowodnienia to wtedy zostaje droga przez
    rzeczoznawce za ktorego Ty placisz ( jak bedzie pozytywna musza zwrocic
    kase) , a szanse ,ze udowodnisz sa raczej nieduze.

    K.

  • 28. Data: 2006-04-23 09:19:37
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    .
    > Jezeli jednak sprzedawca bedzie sprytniejszy i przyjmie bez udowodnienia
    > lub
    mialo byc nie przyjmie:)

    K.