eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja na adidasy Reporter › Re: gwarancja na adidasy Reporter
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja na adidasy Reporter
    Date: Fri, 19 Nov 2004 07:00:35 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 20
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10
    Message-ID: <cnk25l$avo$1@news.onet.pl>
    References: <cn9gim$8i5$1@news.onet.pl> <cna2lp$rmh$1@news.onet.pl>
    <cndnuo$fon$6@inews.gazeta.pl> <cngdqb$g7e$1@news.onet.pl>
    <cngmpo$3kk$5@inews.gazeta.pl> <cnhkfl$sll$1@news.onet.pl>
    <cnj5er$29a$2@inews.gazeta.pl> <cnj6d3$2mk$1@news.onet.pl>
    <cnj9ac$h2k$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.48.60.10
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1100844021 11256 80.48.60.10 (19 Nov 2004 06:00:21 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 19 Nov 2004 06:00:21 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:256351
    [ ukryj nagłówki ]

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

    > Moim zdaniem to umowa i wcale nie oparta na jednostronnym oświadczeniu
    > gwaranta. Jego oferta ewentualnej naprawy gwarancyjnej wymaga jak
    > najbardziej świadomego i skutecznego wyrażenia woli przez konsumenta
    > polegającego na ewentualnej reklamacji. Bo przecież może ofertę gwaranta
    > odrzucić i skorzystać z prawa rękojmi. Po prostu sama gwarancja (rozumiana
    > jako zwyczajowo papierek wręczany przy zakupie) jest jedynie ofertą. Do
    > zawarcia umowy dochodzi w chwili skorzystania z niej i przedstawienia
    > produktu do reklamacji.

    Reklamacja jest tylko skorzystaniem z prawa podmiotowego i nie ma nic do
    powstanie stosunku zobowiązaniowego. Przecież nie zaprzeczysz, że stosunek
    zobowiązaniowy między gwarantem i kupującym powstaje dużo dużo wcześniej niż
    fakt zgłoszenia reklamacji, zazwyczaj w chwili nabycia towaru.
    Choć wczytując się w Twoją wypowiedź, widzę, ze jednak się nie zgadzasz :) Skoro
    jak twierdzisz to jedynie oferta, to powiedz czy gwarant może cofnąć ofertę, aż
    do chwili kiedy kupujący złoży reklamację? Zawsze myślałem że nie :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1