  • 1. Data: 2002-03-30 13:50:30
    Temat: Re: gwarancja?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 30 Mar 2002, Michał Grześlak wrote:

    > i teraz pytanie czy skoro bęben został wymieniony na zupełnie nowy to nie
    > należy mi się na niego gwarancja od daty założenia.

    Bęben jest nowy, ale gwarancja obejmowała całą drukarkę. Wydaje mi się
    jednak że jest to na tyle istotna naprawa, że spełnia wymogi art. 581 ust.
    1 KC.

    > Serwis twierdzi, że nie ponieważ poprzedni został wymieniony w czasie
    > trwania gwarancji

    Nie rozumiem - chodzi im o to że gwarancja obejmuje tylko jedną wymianę?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 2. Data: 2002-03-30 14:53:52
    Od: "Michał Grześlak" <m...@g...izabelin.ids.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Nie rozumiem - chodzi im o to że gwarancja obejmuje tylko jedną wymianę?

    nie, oni twierdza że okres gwarancji już minął więc nic się nie należy.
    mi się natomiast wydaje, że skoro wstawili nowy bęben to na niego powinna
    być nowa gwarancja.
    czy dobrze myślę?

    Michał

  • 3. Data: 2002-03-30 15:45:26
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "Michał Grześlak" <m...@g...izabelin.ids.pl> wrote in message

    > nie, oni twierdza że okres gwarancji już minął więc nic się nie należy.
    > mi się natomiast wydaje, że skoro wstawili nowy bęben to na niego powinna
    > być nowa gwarancja.
    > czy dobrze myślę?

    Nie nowa gwarancja - ta pozostaje ta sama. Tylko termin gwarancji dla
    wymienionej części składowej liczy się od nowa.
    Czyli skoro gwarancja na bęben udzielona została na trzy lata, a w maju 2001
    założyli nowy bęben, to gwarancja na nowy bęben kończy się w maju 2004 roku
    (na podstawie 581/1 KC).

    Pozdro
    MAX

  • 4. Data: 2002-03-30 15:45:35
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

> [...]

    > nie, oni twierdza że okres gwarancji już minął więc nic się nie należy.
    > mi się natomiast wydaje, że skoro wstawili nowy bęben to na niego powinna

    Dobrze.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)