  • 1. Data: 2002-03-30 12:41:24
    Temat: kupiłem kradziony tel.kom.
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Witam
    podczas kontroli wyszło ze mam kradzina komorke
    została skonfiskowana i mam protokol z przesłuchania
    Tel. kupiłem w sklepie jako używany
    mam paragon i gwarancje , jak odzyskać pieniądze ze skpu , chodzi mi czy
    są jakieś przepisy co do takiej sytuacji
    pzdr
    Mariusz
    P.S.
    Wesołych Świąt Wielkanocnych,
    Smacznego Jajka,
    i Mokrego Dyngusa

  • 2. Data: 2002-03-30 13:53:32
    Temat: Re: kupiłem kradziony tel.kom.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 30 Mar 2002, Mariusz wrote:

    > Tel. kupiłem w sklepie jako używany
    > mam paragon i gwarancje , jak odzyskać pieniądze ze skpu , chodzi mi czy
    > są jakieś przepisy co do takiej sytuacji

    Ponieważ sklep nie mógł rozporządzać rzeczą nie będącą jego własnością,
    umowa sprzedaży jest nieważna ex lege, w związku z czym obie strony muszą
    sobie zwrócić to co świadczyły, żeby nie narazić się na zarzut
    bezpodstawnego wzbogacenia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-30 14:11:28
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> wrote in message
    st...

> [...]
    > umowa sprzedaży jest nieważna ex lege, w związku z czym obie strony muszą
    > sobie zwrócić to co świadczyły, żeby nie narazić się na zarzut

    Nie, Gwidonie.

    Umowa sprzedaży jest ważna, natomiast nieważne jest tutaj rozporządzenie
    rzeczą, czyli przeniesienie własności.
    Wchodzi tu w rachubę odpowiedzialność za wady prawne - 556/2 KC i następne
    od 572 KC.

    MAX

  • 4. Data: 2002-04-02 09:26:49
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Mariusz <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a84brn$p8r$...@n...tpi.pl...
    > Witam
    > podczas kontroli wyszło ze mam kradzina komorke

    A kto kontrolowal i dlaczego?

    Karol

  • 5. Data: 2002-04-02 13:43:22
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > rzeczą, czyli przeniesienie własności.
    > Wchodzi tu w rachubę odpowiedzialność za wady prawne - 556/2 KC i następne

    Dokładnie tak, rękojmioa za wady prawne, możesz odstąpic od umowy sprzedaży,
    czyli żądać zwrotu gotówki. Pozostaje kwestaia, kiedy kupiłeś komórkę, jęzeli
    zajęto ją po u[pływie 3 lat od kradzieży, to jest twoja (art. 169 par. 2 k.c.,
    ale takaewentualność chyba nie zachodzi.

    pzdr

    marek

  • 6. Data: 2002-04-02 20:51:01
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    witam
    dzięki wszystkim za porady
    pieniądze odzyskałem bez wiekszych problemow
    a co do kontroli - zwykła kontrola drogowa
    telefon lezal na siedzeniu , policjant mowił cos o napadzie i kradzieży
    takiego modelu i zapytał czy nie mam nic przeciwko sprawdzeniu
    numerów , a ze byłem pewien zakupu , to czemu nie ,
    trochę szczeka mi odpadła kiedy w jego radio usłyszałem
    KRADZIONY 27.07.2001 , no i to tak było
    jeszcze az wszystkim serdecznie dziekuje
    pozdrawiam
    mariusz