  • 21. Data: 2020-11-13 15:02:46
    Temat: Re: gmatwanina prawna z Trybunałem Konstytucyjnym
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2020 o 13:04, J.F. pisze:

    > Ale wyrok jest.

    Ale czy trybunału? Bo jeśli uznajemy wyroki niepublikowane, to nie mamy
    trybunału aktualnie...

    > Owszem, ale tylko 3 nieprawidlowych.

    Skłonny jestem ci przyznać rację, ale pewnie sprawa jest bardziej
    zagmatwana...

    > No i wszyscy beda zadowoleni - PiS, ze w takim katolickim kraju zyje,
    > reszta, ze aborcja szybka, latwa, przyjemna i niedroga :-)

    No jednak trochę niektórych wkurwa, że inni wpierdalają się w nieswoje
    sprawy. Myślę, że finalnie to ktoś będzie bardzo niezadowolony. I
    paradoksalnie będą to ci, co najgłośniej za zakazem krzyczęli;)

    > To znow sa inne kraje :-)

    To może w ogóle zmknać nasz kraj. Niech ludzie jeżdzą się uczyć, ruchać,
    rodzić i pracować za granicą;)

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2020-11-14 00:22:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-13, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sprawy. Myślę, że finalnie to ktoś będzie bardzo niezadowolony. I
    > paradoksalnie będą to ci, co najgłośniej za zakazem krzyczęli;)

    Pytanie jak to będzie za te 3 lata. Odwrócili uwagę od pandemii, zyskali
    parę punktów od twardych katoli, nie jestem przekonany czy stracili (w
    perspektywie 3letniej) więcej niż zyskali.

    > To może w ogóle zmknać nasz kraj. Niech ludzie jeżdzą się uczyć, ruchać,
    > rodzić i pracować za granicą;)

    Nie można, Nie będzie komu koryt zasilać.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2020-11-14 00:31:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-13, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeśli ten wyrok wejdzie w życie, mało który lekarz zdecyduje się na
    > wykonanie takiego badania... To właśnie pokłosie idiotycznych i
    > nieprzemyślanych decyzji ideologicznych.

    To nie jest decyzja ideologiczna. Pis nie był za zaostrzeniem tego
    prawa. Czyste wyrachowanie.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2020-11-14 08:44:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pytanie jak to będzie za te 3 lata. Odwrócili uwagę od pandemii,

    Średnio.

    > zyskali
    > parę punktów od twardych katoli

    Bez znaczenia - więcej niż jeden głos na katola nie będzie.

    > nie jestem przekonany czy stracili (w
    > perspektywie 3letniej) więcej niż zyskali.

    W perspektywie kilkudniowej to ogromnie stracili. Nie sądzę, żeby
    zyskali. Natomiast wsadzili na minę konfę.

    > Nie można, Nie będzie komu koryt zasilać.

    Ale to nie problem tych co wyjadą.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-11-14 12:34:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To nie jest decyzja ideologiczna. Pis nie był za zaostrzeniem tego
    > prawa. Czyste wyrachowanie.

    Co więcej, w mojej ocenie ów wyrok inny być nie mógł, albowiem stanowi
    oczywistą konsekwencję istniejącego stanu rzeczy. Winą PiS jest tylko i
    wyłącznie to, że położyli podwaliny pod możliwość podważania wyroków TK
    poprzez różne dziwne zabiegi z mniej lub bardziej legalnym powoływaniem
    członków do jego składu. Zresztą PO też, więc generalnie winni bajzlowi
    są politycy i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2020-11-14 12:44:26
    Od: Kviat

    > Co więcej, w mojej ocenie ów wyrok inny być nie mógł, albowiem stanowi
    > oczywistą konsekwencję istniejącego stanu rzeczy.

    A konkretnie, to jakiego "istniejącego stanu rzeczy"?

    Bo widzisz... jeżeli w czyjejś ocenie możliwe jest chodzenie po wodzie,
    to dla niego jest to istniejący stan rzeczy, ale niekoniecznie zgodny z
    istniejącą rzeczywistością i wtedy konsekwewncje takiej oceny mogą być
    absurdalne.

    Więc konkretnie: jaki istniejący stan rzeczy masz na myśli?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 27. Data: 2020-11-14 13:14:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2020 o 12:44, Kviat pisze:

    > A konkretnie, to jakiego "istniejącego stanu rzeczy"?

    Zapisu w Konstytucji, że życie jest chronione od chwili poczęcia. To
    wygenerowało cały szereg przepisów nieznanych nam wcześniej. PiS tego
    nie wymyślił akurat.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2020-11-14 14:43:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zapisu w Konstytucji, że życie jest chronione od chwili poczęcia.

    Zacytujesz?

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-11-14 14:44:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Zapisu w Konstytucji, że życie jest chronione od chwili poczęcia. To
    >wygenerowało cały szereg przepisów nieznanych nam wcześniej. PiS tego
    >nie wymyślił akurat.

    Hm, szukalem slowa "poczęcia" i nie znalazlem.
    Nie ma go w Konstytucji, czy komputer sie pomylil ?

    https://oko.press/tylko-jeden-minister-i-az-trzy-kla
    mstwa-o-aborcji-gotowe/

    "I nie przez przypadek. W 1997 roku, gdy negocjowano kształt
    konstytucji, która obecnie obowiązuje zgłaszano potrzebę wpisania
    życia poczętego do konstytucji. 21 marca 1997 Sejm głosował
    wprowadzenie zapisu, że ,,życie człowieka podlega szczególnej ochronie
    od poczęcia do naturalnej śmierci". Wniosek mniejszości uzyskał jednak
    tylko 154 na na 436 głosów, a wymaga większość 2/3 wynosiła 291.
    Wniosek przepadł."

    Wiec to interpretacja tego ... "klubu Przyłebskiej" ?

    Przy czym ... takie dziecko na dzien przed urodzinami ... chyba
    czlowiek. Ale czy obywatel ?

    Ale na drugi dzien po poczeciu, w stanie jednej komorki, dwoch, 10 ...

    J.

  • 30. Data: 2020-11-14 17:31:24
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Co więcej, w mojej ocenie ów wyrok inny być nie mógł, albowiem stanowi
    > oczywistą konsekwencję istniejącego stanu rzeczy.

    Już wcześniej przewidywali taki obrót sprawy w przypadku zapytania o to TK.
    1997r

    Ewentualny zarzut niezgodności ustawy z Konstytucją RP mógłby dotyczyć niezgodności
    przepisów
    tej ustawy z artykułami 28, 30, 36, 46 par. 3, 88 i 89 Konstytucji. Tylko bowiem te
    przepisy Konstytucji
    pozostają w związku treściowym z przepisami ustawy.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,3044