    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gdzie zgłosić oszusta
    Date: Tue, 20 Jul 2010 23:41:13 +0200

    Krzysztof pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Ale niewywiązanie się ze zobowiązań jak najbardziej.

    Właśnie o to chodzi, że nie. Niepłacenie długów nie jest karalne.

    > Jakiego typu to dane?
    > REGON i NIP należą w istocie do niego, ale co z tego?
    > Po tych danych nie jesteśmy w stanie go namierzyć.
    > Adres podany w GUS jest nieaktualny.

    Np. gdyby podawał się za kogoś innego, niż jest.

    > Jak to udowodnić? :) Gdybyśmy to wiedzieli z góry, to nikt by nawet z nim
    > nie gadał.

    Ale nieraz po fakcie można to udowodnić - podawanie fałszywych
    danych, oświadczanie, że nie ma się innych zobowiązań itp. itd.

    > Dopiero teraz, gdy po raz n-ty zaczął tłumaczyć się, że - a to miał
    > wypadek, a to mu ciocia umarła, a to samochód mu nie działa i inne bzdety,
    > przestaliśmy mu wierzyć. A "węsząc" trochę mniej oficjalnymi drogami,
    > dowiedzieliśmy się o nim różnych ciekawych rzeczy. Wiemy m.in., że kiedyś
    > był notowany właśnie za oszustwa.

    Notowany? czyli co, karany, czy jak?

    > A co doradzasz w zamian? Nie chcę odpuścić, bo nawet nie o kwotę chodzi

    W zamian doradzam bliższe przyglądanie się kontrahentom przed
    zawarciem umowy, lub lepsze zabezpieczanie się (zastaw, hipoteka itp.).

    > Troche chore. Jak miałyby się dogadać, jeśli właśnie nie ma takiej
    > możliwości?

    Po części jest trochę winy wierzyciela, że nie dba o swój interes
    PRZED zawarciem umowy.
    --
    Liwiusz