  • 1. Data: 2008-11-26 15:09:49
    Temat: fundacja czy stoważyszenie
    Od: "Mxer" <m...@w...pl>

    Witam

    Mam klopot, otoz buduje od 2 lat rozbudowany serwis promujacy moj region.
    Niestety wiaze sie to z coraz wiekszymi kosztami, powoli moja praca
    przechodzi charytatywnie na moce potrzebne do prowadzenia portalu.

    Chcial bym zapytac Was o zdanie, w kwesti pozyskania srodkow unijnych, ale
    wiem ze mi jako osobie prywatnej ciezko bedzie takowe dofinansowanie
    zoorganizowac.

    Stowazyszenie, to minimum 11 osob... a to oznacza 11 roznych zdan.

    Fundacja, wymaga niezbednego kapitalu...

    Niechce zarabiac na tym projekcie, ale generuje on coraz wyzsze koszty
    ktore niestety pokrywam z wlasnych zasobow.

    Tematycznie, zajmujemy sie organizowanie wycieczek
    turystyczno-krajoznawczych w naszym wojewodztwie.
    Rocznie jest ich okolo 500 z wolnym wstepem. Nie pobieramy oplat.

    Koszty generuje utrzymanie stosownego serwisu online, zadna hostingowa
    firma niechce nas obslugiwac, wiec bule za kolokacje serwera z laczem.
    Rekalmy google itp. nie sprawdzaja sie.

    Obecnie jest okolo 5000 unikatow i 350 000 odslon miesiecznie. Wiem ze nie
    jest to super duzo, ale powoli sie rozkreca i z miesiaca na miesiac
    przybywa.

    Kase potrzebuje glownie na sprzet, utrzymanie i rozwoj tego projektu.

    Bylem na kilku spotkanich, w firmach zajmujacych sie pozyskiwanie funduszow
    unijnych, ale ze wzgledu na stan prawny zostalem delikatnie mowiac olany.

    Moze macie jakies doswiadczenie w tych tematach ?
    Niechce przenosic kosztow utrzymania na uzytkownikow, bo nie o to w tym
    chodzi ale jak tak dalej pojdzie, bede zmuszony zamknac portal.

    Pomozcie.

    Michal
    http://rwm.org.pl

  • 2. Data: 2008-11-26 19:28:49
    Temat: Re: fundacja czy stoważyszenie
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 26 Nov 2008 16:09:49 +0100, "Mxer" <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Rekalmy google itp. nie sprawdzaja sie.
    >
    >Obecnie jest okolo 5000 unikatow i 350 000 odslon miesiecznie.
    I zadna firma nie chce tego hostowac? Nie pojmuje.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 3. Data: 2008-11-27 19:05:35
    Od: "Mxer" <m...@w...pl>

    home, nazwa, jak przedstawiam co potrzebuje, to juz nie odpisali.

    Obecnie serwis zajmuje 65 Gb przestrzeni dyskowej + 65 backup i srednio
    dobowo przezuca 4.5Gb.

    W dni "oblozone" transfer przekracza 15 Gb.

    Michal

  • 4. Data: 2008-11-28 18:06:43
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 27 Nov 2008 20:05:35 +0100, "Mxer" <m...@w...pl> wrote:

    >home, nazwa, jak przedstawiam co potrzebuje, to juz nie odpisali.
    :)

    >Obecnie serwis zajmuje 65 Gb przestrzeni dyskowej + 65 backup i srednio
    >dobowo przezuca 4.5Gb.
    >
    >W dni "oblozone" transfer przekracza 15 Gb.
    To calkiem sporo ;) Nie podales tego na starcie dlatego sie dziwilem,
    bo z danych o ilosci uzytkownikow niewiele wynikalo.

    A tak swoja droga to jakie dane tam tkwia ze przy 5000 UU / 350.000
    odslon masz takie transfery? TV Online?

    WAM

  • 5. Data: 2008-11-28 18:32:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 20:05:35 +0100, Mxer napisał(a):

    > home, nazwa, jak przedstawiam co potrzebuje, to juz nie odpisali.
    >
    > Obecnie serwis zajmuje 65 Gb przestrzeni dyskowej + 65 backup i srednio
    > dobowo przezuca 4.5Gb.
    >
    > W dni "oblozone" transfer przekracza 15 Gb.

    Utrzymanie takiego serwisu to jakieś 250 zł miesięcznie, aż dziwne że nikt
    sie nie chce podjąć.

    Uderzasz do firm nastawionych na innego klienta - home, nazwa - u nich jak
    strona generuje ruch taki jak Twoja to wylatuje...

    Napisz może na webhostingtalk.pl - napewno Ci pomogą albo ktoś Cie weźmie
    do siebie na serwer, tak jak mowie, to jest smieszny koszt co miesiac.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2008-11-28 22:15:24
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

> [...]
    >
    > Napisz może na webhostingtalk.pl - napewno Ci pomogą albo ktoś Cie weźmie
    > do siebie na serwer, tak jak mowie, to jest smieszny koszt co miesiac.

    On o niebie, Ty o chlebie :-/
    Człowiek pracuje przy tym serwisie godzinę dziennie x 30 dni
    w miesiącu x 100 zł/ h = 3 tys + 250 zł = 3250 zł
    nadal uważasz że to niewiele ?
    To że Ty pracujesz za kilkanaście zł/h nie oznacza że wszyscy tyle
    się cenią. Stworzył dobrze rozwiający się serwis, prawadzi
    go i rozwija. Wartość godziny jego pracy duuuużo przekracza
    te śmieszne 100 zł. Znam sporo firm które za godzinę takiego
    pracownika zapłacą dużo lepiej.

    Więc może, uwaga trudne słowo SKONCENTRUJ SIĘ na pytaniu...

    Nie bierz tego zbyt osobicie ;-)

    pozdrawiam serdecznie

    Tomy M.

    PS. Nie znam się na pytaniu z tematu, jedyne co mogę doradzić
    to rejestrację prywtnej firmy jednoosobowej.

  • 7. Data: 2008-11-29 03:57:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2008 23:15:24 +0100, Tomy M. napisał(a):

    > Więc może, uwaga trudne słowo SKONCENTRUJ SIĘ na pytaniu...
    >
    > Nie bierz tego zbyt osobicie ;-)

    No właśnie skoncentrowałem się. Autor sam pisze, że nie chce pobierać
    wynagrodzenia za swoją pracę, a jedyny i największy problem stanowią opłaty
    za utrzymanie strony. Dałem praktyczną radę, i uważam, że łatwiej będzie
    spróbować powalczyć o sponsoring dla takiej witryny niż założyć
    stowarzyszenie/fundacje i pozyskać z UE środki na kupno serwera (o ile w
    ogóle są takie dotacje).

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2008-11-30 16:36:48
    Od: "Mxer" <m...@w...pl>

    Realcje, zdjecia... czasmi jakis filmi z wycieczki, z zwodow, mapki,
    traki... rozne tam takie :)

    Samych zdjec jest ponad 100 000 :)

  • 9. Data: 2008-11-30 17:44:55
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Mxer" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Realcje, zdjecia... czasmi jakis filmi z wycieczki, z zwodow, mapki,
    > traki... rozne tam takie :)
    >
    > Samych zdjec jest ponad 100 000 :)

    Pomyśl o otwarciu działalności + dobre kredyty na tą działalność.
    Są szanse ze jakiś czas np. dobrze sprzedasz ten serwis.
    Ale już w tej chwili masz spore szanse na pozyskanie
    reklamodawców itp.

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 10. Data: 2008-12-01 10:02:46
    Od: "Mxer" <m...@w...pl>

    Pisalem do pism rowerowych, do sklepow zajmujacych sie sprzedarza ciuchow
    turystycznych, przedstawicieli roznych "marek" rowerowych... jakos zadnego
    odzewu.

    Co do dzialalnosci, takowa posiadam, ale w zupelnie innym profilu. F-a
    marketingowa moglbym wystawic...

    Nie mam doswiadczenia w e-biznesie.

    Michal