eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawofirma nie "sprzedaje produktu" tylko "udziela licencji" a licencjonobiorca ma inne prawa niż właściciel › Re: firma nie "sprzedaje produktu" tylko "udziela licencji" a licencjonobiorca ma inne prawa niż właściciel
  • Data: 2004-10-22 20:51:33
    Temat: Re: firma nie "sprzedaje produktu" tylko "udziela licencji" a licencjonobiorca ma inne prawa niż właściciel
    Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    > [...]
    > Wierząc ci wychodziłoby że zgodnie z polskim prawem posiadacze "pudełka
    > z oryginalnym nośnikiem, instrukcją, hologramem" tudzież faktury i czegoś
    > tam jeszcze - używają tych programów NIELEGALNIE.
    > To chcesz powiedzieć ? ;)

    Na to by wychodziło ;-) Chyba że jednak otrzymują licencę w rozumieniu PA.

    > Czy ważne będzie zastrzeżenie: "kupujesz książkę ale wolno
    > przeczytać ci ją tylko DWA RAZY" ?
    > I dobrze wiesz że nie piszę o sytuacjach teoretycznych.
    > Są koncepty aby próbować wdrażać takie technologie...

    Nie tylko koncepty technologiczne, ale istnieje przecież szczególna sytuacja
    określona w PA dotycząca projektów architektonicznych. Kupując wydrukowany
    egzemplarz takiego projektu masz prawo do wykrzystania go tylko do jednej
    budowy.
    Potem jego wartość użytkowa jest równa wartości nośnika, na którym utrwalono
    egzemplarz ;-)

    > Zastrzegam że to jest sprawa w której się nie wypowiadam.
    > Podważam zdecydowanie pogląd jakoby "umowy M$ nie były licencjami".[...]

    Zgadzam się.

    > Pas. A to jakaś ustawa podatkowa dysponuje *własnymi* zapisami
    > pozwalającymi NIE stosować PA i KC do podatków w zakresie licencji ??
    >
    > Ja WIEM że kilka ustaw podatkowych (dochodowy, VAT) miało WŁASNE
    > definicje "działalności gospodarczej" czy "działalności rolniczej".
    > Ale o (wewnętrznie obowiązującej w podatkach !) definicji licencji,
    > prawa autorskiego czy podobnych - pierwsze słyszę...

    Pomijając powyższe nie wyciągałbym daleko idących wniosków
    z wyroków NSA które bywały ze sobą sprzeczne w tych kwestiach.
    Co ciekawe (ZTCP) wyrok o którym mowa dotyczył przypadku sprzedaży
    licencji MOLP.

    Przy okazji (myślę, że na temat)
    http://www.gazeta-it.pl/prawo/git25/piit_obrot_licen
    cjami.html