  • Data: 2008-01-29 00:57:04
    Temat: Re: firma dla wolnego strzelca.. :)
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Bez żartów - zwróć uwagę na proponowany zakres działalności ;)

    Całkiem szeroki. Zwróć uwagę "generalnie działanie w terenie i często za
    granicą". Tutaj mogą być całkiem niezłe koszty. A jak kilometrówka, to
    często większe w księgach niż faktyczne.

    Nie mówiąc o kosztach podwykonawców.

    > Jaki?

    Bycie płatnikiem czyjejś zaliczki na PIT nie jest tym co każdy lubi robić.
    (PIT4, PIT11 i nie daj Boże spóźnij się z wysłaniem zaliczki).
    Znam takich co z tego powodu z zasady nie zamawiają nic na UoD.

    > Hę?

    Twoimi klientami są tylko przedsiębiorcy (nie każdy klient jest
    przedsiębiorcą).

    Musisz podpisać umowę o dzieło + wystawić rachunek, kiedy będąc
    przedsiębiorcą możesz tylko wystawić rachunek/fakturę.

    Oraz powody wymienione powyżej.

    Poza tym, nie każdy zarobek kwalifikuje się na UoD. Więc albo wykonując
    zlecenie musisz kłamać przed urzędami wszelkimi że to było dzieło, albo
    płacisz ZUS (albo jesteś studentem).

    W przypadku DG po prostu masz przychód, przychód księgujesz i tyle.

    > A co, jest jakiś zakaz? ;)
    >
    > Oczywiście, że można zatrudnić. Można też zlecić oraz zamówić wykonanie
    > dzieła.

    *Wydaje mi się* że na UoD może zatrudniać tylko przesiębiorca. Nie wyobrażam
    sobie całej zabawy z PIT4/PIT11 będąc nieprzedsiębiorcą ;).

    A nawet jeżeli - to jak to wrzucić w koszty?

    p. m.