    From: stern <s...@f...i.d.p.l>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: falszywe zeznania - kto moze oskarzyc?
    Date: Fri, 22 Apr 2005 07:15:40 +0200

    serwer napisał(a):

    > Maslo maslane?

    nie, raczej nieumiejętność czytania.
    Zatem łopatologicznie:
    1) Jeśli oskarżony mówi: Nie było mnie tam bo byłem u cioci krysi na
    drugim końcu Polski. A okaże się, że cioci krysi zmarło się dwa lata
    przed popełnieniem przestępstwa - oskarżóny nie podlega karze za
    fałszywe zeznanie.

    2) Jesli oskarżony mówi: Nie ukradłem ciężarówki z paliwem, ale wiem, że
    dyrektor Henryk Cwany od wielu lat okrada rafinerie w Pruszczu
    Gdańskim (mam nadzieję, że tam nie ma rafinerii, bo wszystko zmyślone) i
    pewnie to on.
    Możnaby się zacząc zastanawiać, czy to jeszcze prawo do obrony czy
    fałszywe zawiadomienie o przestępstwie. Przy założeniu, że dyrektor jest
    kryształowy, a ten wyrok za podatki to działanie w interesie publicznym ;)

    pozdr.

    m.

    --
    http://bdp.e-wro.com