  • 1. Data: 2003-04-11 06:21:42
    Temat: fałszywe świadectwo o osobie
    Od: "Radek " <g...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Mam taki problem: mój były szef chcąc mi zrobić na złość (bardzo mściwy
    człowiek) naopowiadał osobie, która chciała mnie zatrudnić, że jestem
    leniwy, niekompetentny itd. Ogólnie rzecz biorąc przedstawił mnie w
    najczarniejszym świetle, a wszystko to jest nieprawdą. Oczywiście tej posady
    nie otrzymałem, a mam rodzine na utrzymaniu i finansowo jest coraz gorzej.
    Czy istnieją i jakie przepisy, które mu zabraniają fałszywie oskarżać byłego
    pracownika. Bardzo proszę o informacje na jakie przepisy mogę się powołać i
    ewentualnie dokąd się udać.

    Pozdrawiam

    Radek

  • 2. Data: 2003-04-11 07:23:14
    Temat: Re: fałszywe świadectwo o osobie
    Od: "Wicio" <w...@p...onet.pl>

    przepisów chyba nie ma, ale takie postępowanie to najzwyklejsze pomówienie,
    zniesławienie itp. Jeśli Twój niedoszły pracodawca zgodziłby się potwierdzić
    treść rozmowy o Tobie z Twoim byłym pracodawcą w sądzie to możesz udać się
    tam udać i złożyć pozew.
    Wicio

  • 3. Data: 2003-04-11 09:15:43
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Wicio" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    potwierdzić
    > treść rozmowy o Tobie z Twoim byłym pracodawcą w sądzie to możesz udać się

    Polecam rozważyć wniesienie oskarżenia prywatnego z art. 212 § 1 kk

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-04-11 10:19:32
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b75qfr$1n5$1@news.onet.pl>, Wicio wrote:
> [...]
    > treść rozmowy o Tobie z Twoim byłym pracodawcą w sądzie to możesz udać się

    No chyba jednak są, a ponadto MSZ może dochodzić zadośćuczynienia strat
    finansowych poniesionych w wyniku utraconej pracy o ile tylko udowodni
    związek przyczynowo-skutkowy.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-04-11 21:22:16
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Radek " <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    byłego
    > pracownika. Bardzo proszę o informacje na jakie przepisy mogę się powołać

    Na Dekalog - do klechy.
    I nie myśl o art. 212 kk, bo za nim
    jest art. 213.

  • 6. Data: 2003-04-13 08:24:38