  • 1. Data: 2004-02-03 17:33:55
    Temat: emerytura
    Od: "jan" <m...@r...pl>

    22 lutego 2005 roku koncze 65 lat i przechodze na emeryture
    od 1go lutego 2004 r pracodawca podniosl mi wynagrodzenie
    o 200zl.
    W zwiazku z tym moje dochody w ciagu 12 tu nastepnych miesiecy
    wzrosna.
    Czy bedzie to mialo odbicie w wielkosci przyszlej emerytury ?
    Bo cos slyszalem ze jak podwyzke ktos dostal w roku poprzedzaja
    cym emeryture to nie wliczaja a tylko np: ostatnie 10 lat z pominieciem
    tego ostatniego ? (najbardziej korzystnego) pracuje w zakladzie 45 lat
    (panstwowym)
    Jan L

  • 2. Data: 2004-02-03 23:04:27
    Temat: Re: emerytura
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Podwyżka w 2004 r. może korzystnie wpłynąć na wysokość emerytury, do której
    prawo powstanie w lutym 2005 r.

    Są 2 możliwości ustalenia podstawy wymiaru emerytury, jeżeli wniosek o
    emeryturę zostanie złożony w 2005 r.:

    1) z 10 kolejnych lat wybranych z ostatnich 20 lat
    (1985-2004),

    2) z 20 lat dowolnie wybranych z całego okresu zatrudnienia (z 2004 r.
    włącznie).

    Konieczne są zaświadczenia o wynagrodzeniu w poszczególnych latach (na druku
    ZUS Rp-7) lub odpowiednie wpisy w legitymacji ubezpieczeniowej, co
    przeważnie sprawia najwięcej trudności, również komplet świadectw pracy z
    całego okresu zatrudnienia.

    wa