  • Data: 2011-11-30 11:01:16
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Od: andromeda <j...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 30 Nov 2011 08:35:59 +0100, Proste Prawo napisał(a):

    > Nie pracujesz "już", czy nie pracujesz i nie pracowałeś?
    >
    > Sytuacja podobna, jak ze szkołą. Czy mając imię, nazwisko, numer klasy
    > sprzed iluś tam lat, szkoły i miejscowość, w której jest położona szkoła
    > -> mamy dane osobowe, czy nie?
    >
    > NSA twierdzi, że tak.
    >
    > Przez analogię, moim zdaniem: imię, nazwisko i nazwa byłego pracodawcy
    > też trzeba uznać za dane osobowe.

    Są pewne różnice w używaniu danych osobowych pomiędzy Szkołą a pracą:
    szkoły nie używają tych danych osobowych z wyjątkiem sytuacji:
    - na prośbę byłego ucznia
    - w przypadku decyzji sądu (może też niektórych organów państwowych -ale
    nie wiem)

    Zwróć na to uwagę że nawet przypadku poinformowania studenta o wynikach
    ocen, uczelnie nie posługują się danymi osobowymi lecz np. nr indeksu,
    pseudonimami...

    > Inna sprawa, że były pracodawca andromeda może tymi danymi nadal się
    > posługiwać przyjmując korespondencję. Niemniej - co do zasady, te
    > informacje to dane osobowe.

    Naprawdę mam wątpliwości:
    z jednej strony były pracodawca nie wysyła już z takiego konta żadnej
    poczty, z drugiej posługuje się imiennym adresem poczty elektronicznej
    przyjmując pocztę.

    Przykład: szkoła w której uczyło się dwóch kumpli.
    Jeden z nich wyjeżdża i od kilku lat nie mają ze sobą kontaktu, pisze
    więc list do szkoły w której uczyli się. Osobiście nie chciałbym aby
    ktokolwiek w szkole czytał taki list...

    Problem całego postu który napisałem polega jednak na tym że nigdzie nie
    znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na poruszony wątek. Rozumiem interesy
    byłego pracodawcy, ale to jest już jego problem wynikający ze (złej)
    organizacji pracy.

    Proste Prawo napisał:
    "imię, nazwisko i nazwa byłego pracodawcy też trzeba uznać za dane
    osobowe"
    to gdzie jest napisane że może się tymi danymi nadal posługiwać, po
    zerwaniu umowy o pracę? Sytuacja w której pracownik: Imię Nazwisko jest
    zatrudniony to zupełnie inna sytuacja.

    Oczywiście używanie danych osobowych byłego pracownika przez firmę jest
    konieczne ze względu na obowiązujące przepisy choćby ze względu na
    rozliczenie podatku.
    Żaden przepis prawny jednak nie nakazuje firmie wprowadzania imiennych
    maili.

    --
    Pozdrawiam