  • 1. Data: 2004-05-19 13:40:51
    Temat: egzekucja wg art. "777"
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    myślę że dobrze trafiłem i liczę na poradę.
    2 miesiące temu kupiłem mieszkanie. Podpisałem w marcu akt notarialny.
    Umówiłem się ze sprzedającym, że w momencie podpisania aktu wpłacam część
    kwoty, a resztę - z kredytu bankowego - do podanej w akcie daty, która to
    data jest zarazem terminem wyprowasdzenia się z mieszkania byłych
    właścicieli.
    W akcie notarialnym mam zapis o klauzuli natychmiastowej wykonalności. Czy
    mógłby mi ktoś wyjaśnić co ta klauzula oznacza, z praktycznego punktu
    widzenia, w przypadku wpłaty przeze mnie pozostałej raty, zaś nie
    opuszczenia lokalu przez kontrahenta.
    Gdzie w takim przypadku powinienem wtedy się udać co i gdzie załatwić.
    Pozdrawiam serdecznie
    Demian

  • 2. Data: 2004-05-19 14:10:36
    Temat: Re: egzekucja wg art. "777"
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Demian wrote:

> [...]
    > mógłby mi ktoś wyjaśnić co ta klauzula oznacza, z praktycznego punktu
    > widzenia, w przypadku wpłaty przeze mnie pozostałej raty, zaś nie

    777 - to nie klauzula wykonalnosci ale oświadczenie o dobrowolnym
    poddaniu sie egzekucji. Bardzo nieprzyjemna sprawa - jak ktoś z tym
    papierkiem pójdzie do sądu to nie ma w ogóle rozprawy tylko trzeba
    zapłacic parenaście złotych za klauzule wykonalności i juz można
    odwiedzić komornika.
    Jak gość sie nie wyprowadzi to teoretycznie nie musisz wpłacać tej
    ostatniej raty. Natomiast samo 777 działa tylko przeciw tobie a jemu co
    najwyżej możesz dać pozew o eksmisje.

    > Gdzie w takim przypadku powinienem wtedy się udać co i gdzie załatwić.

    sąd rejonowy wydział cywilny.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-19 14:22:07
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    czyli mam z tego rozumieć że jak sie nie wyprowadzi, a ja wpłacę, to ja
    muszę zakładać sprawę w sądzie? Czy w tym przypadku to jest bez sprawy
    sądowej?

  • 4. Data: 2004-05-19 14:23:50
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    > sąd rejonowy wydział cywilny.

    Mieszkanie kupiłem w Warszawie, zamelodowany jest w innym województwie, więc
    do którego sądu mam się udać?

  • 5. Data: 2004-05-19 14:47:15
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Demian wrote:

    > Mieszkanie kupiłem w Warszawie, zamelodowany jest w innym województwie, więc
    > do którego sądu mam się udać?

    tak gdzie jest sąd ze wzgledu na zamieszkanie pozwanego - czyli
    wnioskuje ze w Warszawie.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 6. Data: 2004-05-19 14:50:59
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Demian wrote:

    > czyli mam z tego rozumieć że jak sie nie wyprowadzi, a ja wpłacę, to ja
    > muszę zakładać sprawę w sądzie? Czy w tym przypadku to jest bez sprawy
    > sądowej?

    tu nie daje sie pokroić ale bez sądowego nakazu eksmisji nawet tutył
    prawny może nie wystarczyć. Teoretycznie można wezwać policję z powodu
    wtargnięcia do lokalu i zamieszkania dzikich lokatorów ale co do
    skuteczności to sam nie wiem :>

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl